Gondolom nettó időpazarlás azt részletezni, hogy miért számít meglepő döntésnek az amerikai Zero Motorcycles részéről, hogy rárúgják az ajtót az adventure motorok világára. Elektromos kalandmotor? Szó se róla, eddig jó tapasztalataink voltak az elektromos motorokkal és a túraendurókkal, is de együtt elsőre úgy hangzik, mint a rántott hús meg a nutella. Pedig a DSR/X ebbe az irányba mutat.
A titokzatos új modellről egyelőre ennyi információt lehet kiszűrni, azaz a nevét, amit az alvázszámához regisztrált be a kaliforniai cég. De jó kiindulási pont lehet az alap, supermotós stílusjegyeket felvonultató DSR a szokásos paraméterek mentén. Hegynyi nyomaték, a megnyugtatónál kevesebb hatótávval.
És a dolog pont ezen a ponton válik igazán érdekessé. Közhely, hogy az elektromos motorokba vetett bizalom pont azért igazán alacsony, mert kevés akkumulátorral nem tudnak a motorosok ízlésének megfelelő, elég nagy hatótávot biztosítani. Így aztán néhány hóbortos figurát leszámítva városi, esetleg agglomerációs közlekedési eszközként tekintün az e-motorokra. És a tapasztalatok szerint hogyan lehet mindennél gyorsabban lemeríteni egy akkut? Terepezéssel és nagy távolságok gyors átugrásával. Tehát azokkal a felhasználási területekkel, amikre a túraendurót, mint műfajt megteremtették. Kíváncsian várjuk a fejleményeket!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »