A nálunk nem kapható, az ázsiai piacról viszont finoman elirigyelt Kawasaki Ninja ZX-25R egyébként is egy tisztességes sportmotor. Hát még turbófeltöltős változatban! Jó vázzal, tisztességes futóművel, fékekkel egy olyan műfajt újított fel a gyártó, amelyet már kihaltnak hihettünk. 249 köbcenti, négy apró henger és 17.000-es fordulaton visítás. Aki ettől nem borzong meg, az nem a nyolcvanas-kilencvenes években volt gyerek.
A japán Trick Star tuningműhely meglátta a lehetőséget a motorban, hogy jópofa projektmunkát faragjanak belőle. Hiszen egy turbófeltöltős ZX-25R mégiscsak figyelemfelkeltő. Bár a motor szépsége pont az, hogy megmutatja, a rendes sportmotorságot nem kizárólag lóerőben mérjük. Ezzel a módosítással kihoztak belőle 100 lóerőt.
Az eredmény pedig magáért beszél. A fenti videóban elcsíphető az a pillanat, amikor a negyedliteres turbós agyfasszal megütik a 249 kilométer/órás sebességet. Szívmelengető pillanat. A menet célja egyébként maga a nagybetűs marketing volt. A Trick Star ugyanis készített a ZX-25R-hez egy turbófeltöltőt. Igaz, azzal ennyire nincs kihegyezve, “csak” 60 lóerőig húzzák fele a motort, cserébe utcai felhasználáshoz is ajánlják.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »