Európában és más nyugati piacokon egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a KTM csupaszai. A korábbi 790-es, majd 890-es Duke motorokról pedig mintha még a kissé esetleges üzembiztosság vádjának máza is kezdene olvadozni. A vásárlók jönnek, és ahol pénztárcák nyílnak, ott modellfrissítések is lesznek. A család következő tagja a 990-es, amiről beérkeztek az első valamire való képek.
A blokk ezúttal is az az LC8c, amely 790-es kéthengeresként látta meg a napvilágot. Az Euro5-tel 890-re hizlalt erőforrás az R variánsban 119 lóerőig lett húzva. Ez most az eddigieknél nagyobb furatot kap, amivel már az ezresek ligájához csatlakoznak. Így várhatóan 130-140 lóerőt hoznak majd ki belőle, amivel oda lehet majd tenni mondjuk egy GSX-S 1000 mellé.
Bár a pilóta és az elemek sokat takarnak a motorból, úgy látszik a 990 új, valamivel a jelenleginél kompaktabb vázat és új segédvázat kap, míg a lengővilla, a felnik vagy a vaskos, feje tetejére állított WP villák a jelenlegi változatról szivárognak át. Akárcsak a dizájnelemek, leszámítva az új fényszórót, aminek sziluettje tovább erősíti azt az elméletet, hogy ezzel a motorral a GSX-S vásárlóit csábítanák magukhoz.

Fotók: CycleWorld
Cimkék:
Protektoringgel és testre rögzíthető térdprotektorral használható, Dakar kötődésű off-road ruha a Spyke Namib.
Elolvasom »A Nighsterben mutatkozott be a Harley-Davidson 975-ös Revolution blokkja, amit úgy tűnik, a Pan America is meg fog kapni.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »