Amikor valaki a gyorsasági motorsport királykategóriájában, a MotoGP-ben világbajnoki futamot nyer, arra onnantól azért odafigyelnek. Éppen ezért volt nagy dolog, hogy Danilo Petrucci idén a Dakar Rally poklában is rajthoz állt. A dolog amúgy logikus, hiszen az olasz pilóta aszfaltos karrierje előtt, egészen 16 éves koráig terepen versenyzett. Azonban a szaúdi sivatagban hamar műszaki gondja akadt, így kiesett – volna, ha nem húzhatta volna elő a Dakar Experience kártyáját. Így – gyakorlatilag versenyen kívül – folytathatta a legkeményebb tereprallit.
Tenap pedig meg is hálálta ezt a lehetőséget. A 2022-es Dakar Rally leghosszabb napja Al Qaisumahból Rijadba, Szaúd-Arábia fővárosába vezetett. A 242 kilométeres összekötő mellett 465 kilométer speciált tartalmazó nap tehát igen keménynek ígérkezett. Az előző nap élete első szakaszát nyerő Joaquim Rodrigues az élről indult – és hamar el is keveredett. Szerencséjére mögötte rajtolt Toby Price, aki kisegítette – de aztán később mindketten elkeveredtek. Nem úgy, mint Danilo Petrucci, aki az első ellenőrző pontra az élre állt, és folyamatosan ott is haladt. A 150. kilométer környékén fogta csak meg Joan Barreda, aki innentől a célig már stabilan az élen állt.
Később még az idén már szintén a Honda színeiben induló Pablo Quintanilla is lehagyta az olasz Dakar-újoncot, aki végül harmadikként ért célba. Ahol kapott 10 perc büntetést, így végül a 15. helyen jegyezték. Volna, ha nem esik ki már korábban… De végül is mindegy: hogy a Dakar körülményei között is elég gyorsan tud motorozni, azt aránylag egyértelműen megmutatta!
Összetettben a negyedik versenynap után is ugyanazt a képet látjuk, amit eddig. Ugyan Joan Barreda újabb rekordot jegyeztehett fel saját neve mellé: immáron a 29. Dakar szakaszgyőzelmét – az összesített táblázatban mégsem az élen szerepel. Ugyan előreugrott a 7. helyre, időbeli lemaradását pedig negyed óra alá csökkentette – de sokat kell még tennie, hogy a csúcs mennyiségű szakaszgyőzelem mellé végre egy Dakar trófea is bekerüljön a vitrinjébe. Mert megérdemelné – de mégsem akar összejönni.
Tegnap is szépen, okosan és taktikusan versenyzett Sam Sunderland és Matthias Walkner is. Sőt, Adrian Van Beveren is – bár ő éppen kiszorult az első tízből. Mégis ők hárman állnak az élen. Ők, akik mind a négy napot valamilyen középszerűnek nevezhető eredménnyel abszolválták, de nagyot még nem hibáztak. Aztán a folytatásban majd meglátjuk, hogy ugyanez a strtaégia meddig lesz elég a néha nagyon gyors ellenlábasokkal szemben.
Gyenes Mani végre ismét technikai gondok nélkül, és igen jó tempóban teljesíthette a 465 kilométeres sivatagi száguldást. Az abszolút értékelésben a 42., míg saját kategóriájában, az Original by Motul mezőnyében a 4. helyen futott be. Így a szevizháttér nélküli motorosok között összetett értékelésben is feljött az 5. helyre. Igaz, hatalmas időveszteségei miatt, amelyeket műszaki hibái következtében szenvedett el, a további előrelépés súrolja a lehetetlen küldetést… Saghmaister Gábor a 4. szakaszt a 133. pozícióban zárta, összesített állás szerint pedig egy helyet csúszott hátrébb: jelenleg a 126.
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 88 | J. BARREDA BORT | HONDA | 4:07:06 | 0:01:00 |
2 | 7 | P. QUINTANILLA | HONDA | 0:03:37 | 0:00:00 |
3 | 19 | R. GONÇALVES | SHERCO | 0:06:59 | 0:00:00 |
4 | 15 | L. SANTOLINO | SHERCO | 0:07:56 | 0:00:00 |
5 | 77 | L. BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:08:55 | 0:00:00 |
6 | 3 | S. SUNDERLAND | GASGAS | 0:09:15 | 0:00:00 |
7 | 52 | M. WALKNER | KTM | 0:10:45 | 0:00:00 |
8 | 142 | S. SVITKO | KTM | 0:12:03 | 0:00:00 |
9 | 10 | M. MICHEK | KTM | 0:13:18 | 0:00:00 |
10 | 2 | R. BRABEC | HONDA | 0:13:34 | 0:02:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 3 | S. SUNDERLAND | GASGAS | 15:30:01 | 0:00:00 |
2 | 52 | M. WALKNER | KTM | 0:03:00 | 0:00:00 |
3 | 42 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 0:04:54 | 0:00:00 |
4 | 4 | D. SANDERS | GASGAS | 0:07:07 | 0:00:00 |
5 | 15 | L. SANTOLINO | SHERCO | 0:10:28 | 0:00:00 |
6 | 7 | P. QUINTANILLA | HONDA | 0:11:13 | 0:00:00 |
7 | 88 | J. BARREDA BORT | HONDA | 0:14:12 | 0:01:00 |
8 | 5 | S. HOWES | HUSQVARNA | 0:15:16 | 0:00:00 |
9 | 142 | S. SVITKO | KTM | 0:20:42 | 0:00:00 |
10 | 1 | K. BENAVIDES | KTM | 0:25:12 | 0:00:00 |
Forrás: Dakar.com, Gyenes Mani Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »