Annyira kevés motor érdemelte ki a nagy betűs LEGENDA címet, mint a BMW boxer motoros GS családja. Ezen lehet fanyalogni, lehet újgazdagozni meg műendurozni, de az értékesítési darabszámokkal vitatkozni nem nagyon érdemes. A piac, vagyis a vásárlók ugyanis hosszú távon mindig feketén-fehéren megadják a választ arra, hogy egy adott típus jó-e vagy sem. Erős marketinggel átmenetileg lehet a műszaki tudáshoz képest jó piaci pozíciót szerezni – de azt megtartani már nem nagyon. Azt csak úgy lehet, ha a technika is folyamatosan fejlődik és a versenytársak előtt jár. A nagy bajor túraenduro esetében ez mindig igaz volt. Az R 1250 GS legújabb generációja pedig megint ugyanazt tette, mint elődei: amikor már egészen komoly tudással érkeztek mögé a riválisaok, akkor fogta, és még magasabbra tette a lécet. Nézzétek meg, miként!
Videónkban az újdonságokra igyekeztünk fókuszálni. Amennyiben téged jobban érdekel például az erőforrás tudása, akkor érdemes megnézned 2019-es R 1250 GS Adventure tesztünket, amelyben debütálásakor vizsgáltuk meg a ShiftCam-es boxert. Hogyha pedig az alapáron kívül a bajoroknál megszokott sokféle extra és egyéb felszereltségi csomag is izgat, ide kattintva bátran konfigurálgass magadnak egy álom GS-t! 🙂
A kategóriában létezik erősebb versenytárs – azonban ennyire kiagyensúlyozottat nehéz találni. A változó szelepvezérlésű boxer nyomatékrugalmassága ugyanis különösen stresszmentes motorozást tesz lehetővé – amelyet a feláras gyorsváltó igencsak támogat.
Itt most az alap futóművet pontoztuk. Azonban lássuk tisztán, hogy a vásárlók döntő része kifizeti a Dynamic ESA teljesen elektromos és automatikusan szabályozott rugózást, amely azonnal hozna 4-5 plusz pontot ebben a kategóriában is. Az igazi brillírozás azonban a változó útminőségű kanyarokban érkezik el, ahol az R 1250 GS nem nagyon talál legyőzőre…
A sportmotorokon találunk jobb fékrendszereket. Utcai gépek esetében ez gyakorlatilag a maximum – amit az intelligens fékerő-elosztó, a kanyar-ABS és a parádés DTC menetvezérlő elektronika további szuperlatívuszok magasságáig emel.
Kényelmes, jól terhelhető, jól dobozolható – igazi parádés utazómotor. Amely közben akár mindennapi ingázóként vagy városi rohangászóként is kitűnően megállja a helyét. Az új első világítótest tudása pedig megint feladja a leckét a riválisoknak. Miközben mindenki ledeket kapcsolgat fel, hogy fényt adjon a kanyar belső oldalára, az R 1250 GS szintszabályzással és a lámpetest fizikai forgatásával emeli feljebb a sötétben motorozás biztonságának mércéjét.
Bár a fő versenytársak árban is kezdenek felzárkózni hozzá, nyugodtan jelentsük ki: a nagy GS egy mocskosul drága motor! Igaz, a tudás megindokol minden rá fordított fillérkét, de akkor is. A vételár rengeteg, a fenntartás sem lesz olcsó. Egyedül a fogyasztás meglepően barátságos.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »