Az egyelőre TE-1 névre keresztelt prototípusból nőhet ki egyszer a Triumph első, forgalmazott elektromos motorkerékpárja. A brit gyártó nagy ambíciókkal vágott bele a projektbe és komoly partnereket állított csatasorba, így a mostani tanulmány a Williams Advanced Engineering (WAE) és a Warwicki Egyetem segítségével készült el. De a projekt olyan komoly támogatókat is maga mögé állított, mint az Egyesült Királyság kormánya. Ennek eredménye pedig egy olyan elektromos motor lehet, amelyik kiküszöböli a műfaj egyik súlyos hátrányát.
A megszaporodott kilókat. Hogy itthon is kapható alternatívákhoz tudjuk viszonyítani, a Harley-Davidson LiveWire még egy jóindulatú mérlegen is két és fél mázsa, az Energica Essesse9 meg 282 kg. Ezekhez képest kell nézni, hogy a TE-1 várhatóan mindössze 220 kiló lesz. Ezért lehetett fontos behúzni a WAE-t, akik kifejezetten a könnyű tömegű akkumulátor-technológiára specializálódtak.



A hatótávolság viszont még mindig legfeljebb a megszokott kategóriába tartozik. Bár még csak egy prototípusról van szó, az egy feltöltéssel megtehető 200 kilométer – amit persze soha nem nyélen kell érteni – egészen egyszerűen nem elég meggyőző. És ezen sajnos az is vajmi keveset segít, hogy gyorstöltővel 20 perc alatt 80 százalékra tölthető az akksi. Ugyanakkor az alumínium hídvázba beépített kompakt akku-villanymotor-vezérlőegység és a Speed Triple szerű megjelenés egészen bíztató. Kíváncsian várjuk mi sül ki ebből. Várhatóan 2022-ben megtudjuk.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Kifejezetten a vegyes felhasználású piacot célozza meg a Dunlop az új Mutant abroncsával, amely az ígéretek szerint mindent tud.
Elolvasom »Elsősorban technológiai jellegű előrelépésre kell gondolni az idei C400X és C400GT kapcsán. És persze az elmaradhatatlan Euro5-höz igazításra.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »