Az egyelőre TE-1 névre keresztelt prototípusból nőhet ki egyszer a Triumph első, forgalmazott elektromos motorkerékpárja. A brit gyártó nagy ambíciókkal vágott bele a projektbe és komoly partnereket állított csatasorba, így a mostani tanulmány a Williams Advanced Engineering (WAE) és a Warwicki Egyetem segítségével készült el. De a projekt olyan komoly támogatókat is maga mögé állított, mint az Egyesült Királyság kormánya. Ennek eredménye pedig egy olyan elektromos motor lehet, amelyik kiküszöböli a műfaj egyik súlyos hátrányát.
A megszaporodott kilókat. Hogy itthon is kapható alternatívákhoz tudjuk viszonyítani, a Harley-Davidson LiveWire még egy jóindulatú mérlegen is két és fél mázsa, az Energica Essesse9 meg 282 kg. Ezekhez képest kell nézni, hogy a TE-1 várhatóan mindössze 220 kiló lesz. Ezért lehetett fontos behúzni a WAE-t, akik kifejezetten a könnyű tömegű akkumulátor-technológiára specializálódtak.
A hatótávolság viszont még mindig legfeljebb a megszokott kategóriába tartozik. Bár még csak egy prototípusról van szó, az egy feltöltéssel megtehető 200 kilométer – amit persze soha nem nyélen kell érteni – egészen egyszerűen nem elég meggyőző. És ezen sajnos az is vajmi keveset segít, hogy gyorstöltővel 20 perc alatt 80 százalékra tölthető az akksi. Ugyanakkor az alumínium hídvázba beépített kompakt akku-villanymotor-vezérlőegység és a Speed Triple szerű megjelenés egészen bíztató. Kíváncsian várjuk mi sül ki ebből. Várhatóan 2022-ben megtudjuk.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »