Tényleg a hullámvasút versenyének tűnik, ami jelenleg Szaúd-Arábiában zajlik. Az már tavaly bebizonyosodott, hogy egyetlen ország is képes a tájak- és terepviszonyok tekintetében is változatos, és nagyon izgalmas tereprally versenyt rendezni. Ami persze nem ugyanolyan, mint a dél-amerikaiak voltak – na de azok sem voltak olyanok, mint egykor az afrikai kalandok. Mi viszont foglalkozzunk inkább az idei verseny negyedik napjának történéseivel, mert megint felborult a sorrend – az élmenők közti különbségek pedig rendkívül csekélyek. És van olyan új név, amit valószínűleg érdemes megjegyezni.
Wadi Ad-Dawasir és Riyadh között tegnap gyönge 813 kilométert kellett lemotorozni a mezőnynek. Igaz, ebből “csak” 337 kilométer volt a gyorsasági szakasz. Az viszont több szempontból is izgalmasnak bizonyult. Egyrészt változatos volt a terep: hol homok, hol köves, hol pedig ezek kombinációja. A homok alatt rejtőzködő éles kődarabok pedig különösen veszélyesek a motorok abroncsára nézve, így erre mindig gondolni kell a versenyzőknek. A navigáció közepesen volt nehéz – ettől persze még egy pillanatnyi figyelmetlenség is komoly eltévedést eredményezhetett. Végül pedig pokoli gyors volt: a győztes időt és a távot egymás mellé téve azt látjuk, hogy 121 kilométer/órás átlagsebesség kellett az első helyhez!
Amelyet nem más szerzett meg, mint a hondás Joan Barreda. A spanyolnak ez volt a 26. Dakar szakasz-győzelme! Ami több, mint egy bizonyos Marc Coma nevű úrnak – aki ugyanennyivel nyert öt Dakar Rally-t is! Barreda pedig még mindig az elsőre hajt. De arra nagyon: nemrég még a vert mezőnyben volt némi eltévedés miatt, most az összetett második helyre jött fel. A hátránya pedig mindössze 15 másodperc! A pillanatnyi éllovas viszont az a Xavier de Soultret, aki Husqvarna-ja nyergében megint csak nagyon kiegyensúlyozottan megy: végig az 5. és a 10. helyek között zárt – mégis vezet!
A harmadik napot megnyerő Toby Price elsőnek indult, és rettenetesen elvétette a navigációt. Mindössze a napi 22. helyen zárt, vesztett majdnem negyed órát Barreda ellenében – de összetettben így is csupán bő 7 perc a lemaradása az első helytől! Az elején pedig ígértem, hogy mondok egy új nevet, akit érdemes megjegyezni. Az első Dakar Rally-ján versenyző ausztrál off-roados Daniel Sanders ugyanis a negyedik napot a virtuális ezüstös pozícióban zárta – és összetettben is a 14. – kevesebb mint negyed óra hátránnyal. Elsőbálozóként ez pedig egy nagyon komoly eredmény – még akkor is, ha sok van hátra a 2021-es versenyből.
A tegnapi műszaki hiba után Gyenes Mani motorja rendben működött. Így – bár saját bevallása szerint óvatosan ment – az Original by Motul mezőnyét sikerült megnyernie. Igaz, összetettben továbbra is a negyedik saját kategóriájában, de a lemaradását jelentősen, 12 perccel csökkentette. Ő azon kevés pilóták között van, aki motorozott Dakar Rally-n Afrikában és Dél-Amerikában is, így nagyon komoly rutinnal rendelkezik. Pontosan tudja, mi vár még rá és hogy kell beosztani az erejét és koncentrálóképességét. Drukkoljunk, hogy visszakapaszkodjon az őt megillető kategóriaelső pozícióba! No és persze említsük meg Saghmeister Gábort is, aki a még versenyben levő 89 motorból (101-en indultak!) a 78. helyen áll összetettben. Hajrá fiúk!!!
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 88 | J. BARREDA BORT | HONDA | 2:46:50 | 0:00:00 |
2 | 21 | D. SANDERS | KTM | 0:06:09 | 0:00:00 |
3 | 77 | L. BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:06:22 | 0:00:00 |
4 | 18 | R. BRANCH | YAMAHA | 0:06:57 | 0:01:00 |
5 | 12 | X. DE SOULTRAIT | HUSQVARNA | 0:07:19 | 0:00:00 |
6 | 27 | J. RODRIGUES | HERO | 0:07:21 | 0:00:00 |
7 | 4 | JI. CORNEJO FLORIMO | HONDA | 0:07:29 | 0:00:00 |
8 | 2 | P. QUINTANILLA | HUSQVARNA | 0:07:34 | 0:00:00 |
9 | 11 | S. SVITKO | KTM | 0:08:46 | 0:00:00 |
10 | 42 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 0:09:22 | 0:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 12 | X. DE SOULTRAIT | HUSQVARNA | 15:00:25 | 0:00:00 |
2 | 88 | J. BARREDA BORT | HONDA | 0:00:15 | 0:00:00 |
3 | 18 | R. BRANCH | YAMAHA | 0:05:24 | 0:01:00 |
4 | 47 | K. BENAVIDES | HONDA | 0:05:24 | 0:02:00 |
5 | 9 | S. HOWES | KTM | 0:05:26 | 0:01:00 |
6 | 77 | L. BENAVIDES | HUSQVARNA | 0:05:31 | 0:01:00 |
7 | 5 | S. SUNDERLAND | KTM | 0:07:13 | 0:00:00 |
8 | 3 | T. PRICE | KTM | 0:07:47 | 0:00:00 |
9 | 4 | JI. CORNEJO FLORIMO | HONDA | 0:08:06 | 0:00:00 |
10 | 2 | P. QUINTANILLA | HUSQVARNA | 0:09:31 | 0:00:00 |
Fotók: Dakar.com
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »