Atya ég, hogy ezek mennyire hiányoznak! A nagy japán nakedek, a big bike névvel valóban illethető motorok. A Bandit, az XJR, a ZRX és persze talán a szériaállapotában leginkább kiemelkedő darab, a Honda CB1300. Pedig a maguk nemében ezek is a retróból merítették az ihletet, amikor a kilencvenes évek legelejére az emberek elkezdték egy kicsit megunni a nagyon kocka, nagyon műanyag motorokat. Mit tettek a gyártók? Visszanyúltak a 70-es évekhez. Nincs új a nap alatt, igaz?
Ma már ezek a motorok hiánycikkek. Már abban az értelemben, hogy újonnan mi itthon nem tudunk vásárolni. Használtként persze futnak. Hogyne futnának! Agyonüthetetlen darabok. Mármint mi nem tudunk újonnan venni. Japánban épp most indították újra a CB1300 gyártást. Nekünk marad a nosztalgia.
Szinte minden ugyan az, akárcsak régen. A formavilág teljesen stimmel. A tank, a faridom, minden. A dupla bölcsőváz sem változott egy fikarcnyit sem. Elől hagyományos villák, hátul két hagyományos rugóstag, pont ahogy megismertük. És persze a blokk. Soros, négyhengeres, 1284 köbcentis, szemérmetlenül nyomatékos , 111 lóerős darab.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »