Azért a pénz az úr. Emberi történelmünk fontos tragédiája, hogy az újszerűséget, az egyediséget, a különbözni merést, a hagyományok tápláló földjéből kinövő valódi ízeket végül megmérik a mérlegen. És rendszerint kiderül: az uniformizálás kifizetődő. Anyagi értelemben. És a Recursion tanulmányból kinövő, ezúttal már turbó nélküli sorkettes motorblokk szabadalmi terveiből nehéz másra következtetni, minthogy a Suzuki gőzerővel halad afelé, hogy az SV és V-Strom szériákban régóta megbízhatóan – sőt, kifejezetten szerethetően – szolgáló V2-es erőforrások lecserélésének ideje rohamtempóban érik. Hiába, a soros kéthengeres gyártása olcsóbb. Karakterből mégsem lehet megélni, ugye?
Amennyiben igazunk van, és a Suzuki leselejtezi és sóval hinti be a több mint két évtizedes múltra visszatekintő V2-es, 650-es blokkját, akkor a Ducati és a Moto Guzzi maradnak a közepes köbcentik világában a műfaj utolsó hírvivői. A V-Stromnak talán van annyi funkcionális karaktere, hogy nem lesz olyan fájdalmas az átállás, de az SV650 menthetetlenül beáll a „tucatjapán” feliratú sorba. Na persze ez pusztán elmélkedés…

No de nézzük inkább a jó oldalát! Hiszen lehet keseregni a még el sem veszített karakteren, de ahol a gyártó egy kezével elvesz, ott a másikkal adhat is. A Recursion-szökevény kéthengeresen a katalizátor a motor elülső traktusában helyezkedik el, ami azért lehet fontos, hogy nagyobb hasmagasságot érhessenek el. Ezáltal benne van a potenciál, hogy a V-Strom széria terepképességein javítsanak. A másik oldalról tekintve pedig a 700 köbcentis blokk erejét 80 lóerő körüli teljesítményre lőhetik be a jelenlegi 70, valamint 75 helyett.

Cimkék:
Az Aprilia Tuono V4 X megszületésének egyetlen és kizárólagos célja, hogy a versenypályán mutassa meg mire képes.
Elolvasom »Az Aprilia RS 660 lényegében készen áll a bevetésre, 2021-ben pedig elérhetővé válik a leendő vásárlók számára is.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »