Azért a pénz az úr. Emberi történelmünk fontos tragédiája, hogy az újszerűséget, az egyediséget, a különbözni merést, a hagyományok tápláló földjéből kinövő valódi ízeket végül megmérik a mérlegen. És rendszerint kiderül: az uniformizálás kifizetődő. Anyagi értelemben. És a Recursion tanulmányból kinövő, ezúttal már turbó nélküli sorkettes motorblokk szabadalmi terveiből nehéz másra következtetni, minthogy a Suzuki gőzerővel halad afelé, hogy az SV és V-Strom szériákban régóta megbízhatóan – sőt, kifejezetten szerethetően – szolgáló V2-es erőforrások lecserélésének ideje rohamtempóban érik. Hiába, a soros kéthengeres gyártása olcsóbb. Karakterből mégsem lehet megélni, ugye?
Amennyiben igazunk van, és a Suzuki leselejtezi és sóval hinti be a több mint két évtizedes múltra visszatekintő V2-es, 650-es blokkját, akkor a Ducati és a Moto Guzzi maradnak a közepes köbcentik világában a műfaj utolsó hírvivői. A V-Stromnak talán van annyi funkcionális karaktere, hogy nem lesz olyan fájdalmas az átállás, de az SV650 menthetetlenül beáll a “tucatjapán” feliratú sorba. Na persze ez pusztán elmélkedés…
No de nézzük inkább a jó oldalát! Hiszen lehet keseregni a még el sem veszített karakteren, de ahol a gyártó egy kezével elvesz, ott a másikkal adhat is. A Recursion-szökevény kéthengeresen a katalizátor a motor elülső traktusában helyezkedik el, ami azért lehet fontos, hogy nagyobb hasmagasságot érhessenek el. Ezáltal benne van a potenciál, hogy a V-Strom széria terepképességein javítsanak. A másik oldalról tekintve pedig a 700 köbcentis blokk erejét 80 lóerő körüli teljesítményre lőhetik be a jelenlegi 70, valamint 75 helyett.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »