Érdekes folyamatok zajlanak a motorkerékpárok evolúciójában. Egyes szegmensek lassan elsüllyednek a járműtörténelem mélységeiben, helyettük azonban újak bukkannak fel. Egyre nehezebb besorolni, hogy egy adott kétkerekű milyen kategóriába esik. A legviccesebb az, amikor maga a gyártó is elrontja a dolgot. Persze lehet mondani, hogy ez hülyeség, mert ha valaki, akkor ők biztos jól tudják. Ez a mostani friss tapasztalat is azt támasztja azonban alá, hogy nem így van. A BMW tavaly ősszel mutatott be egy első ránézésre is nagyon ígéretesnek tűnő modellpárost: az F 900 R és az F 900 XR ugyanazon platformra, de különféle célokra épültek. A csupasz roadster helye egyértelmű – burkolt testvérmodellje azonban az Adventure, vagyis a “kalandmotor” kategóriába került.
Persze lehet kalandozni úgy is, hogy maradunk szigorúan az aszfalton. Valójában azonban érdemes alaposabban megismerni a bajor újdonságot, hogy kiderüljön: kiknek is való igazából. Ez annál is lényegesebb, mert a modellpáros ára – főleg a propelleres logó fényében – meglepően kedvező. Az R változat három-, míg az XR négy millió forint alá csúszott – ami tudásukat is figyelembe véve egészen kitűnőnek mondható. Úgyhogy nézzük meg alaposan kisfilmünket, amelyet a BMW F 900 XR alapos – és meglehetősen hosszú – menetpróbája végén készítettünk Nektek.
Videónkat kiegészítik az alább található képek, valamint a részletes műszaki adatok, illetve a pontozásos- és kategóriánkénti szöveges értékelés. A motor menettulajdonságai, kényelme, túraképessége, alkalmassága a jó- és rosszabb minőségű aszfalton való barangolósabb és haladósabb motorozásokra abszolút kitűnőnek mondható. Mindezek alapján én sokkal inkább nevezném a sporttúra szegmens új stílusú képviselőjének, mint “kalandmotornak”. Vagy ha ez valakinek nem jön be, akkor legyen emelt túramotor – azzal már nem nagyon lehet vitatkozni. De mindegy is minek nevezzük: jól sikerült a motor – aki hasonlóban gondolkozik, annak nagyon érdemes eljátszadozni a konfigurátorral, aztán lehetőséget keresni a kipróbálására!
fotók: Pásztor Tamás és Onroad.hu
Cimkék:
Havi 2000.- forintért cserébe annak tudatában indulhatsz el külföldi motoros túrára, hogy helyetted fizet az utasbiztosítás, ha baj ér.
Elolvasom »A Büse, Oxford, Shad, Falco és Vemar márkákat importáló Motocity Budapesten is nyitott egy üzletet. Beugrottunk az Üllői út 555-be szétnézni.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »