Érdekes folyamatok zajlanak a motorkerékpárok evolúciójában. Egyes szegmensek lassan elsüllyednek a járműtörténelem mélységeiben, helyettük azonban újak bukkannak fel. Egyre nehezebb besorolni, hogy egy adott kétkerekű milyen kategóriába esik. A legviccesebb az, amikor maga a gyártó is elrontja a dolgot. Persze lehet mondani, hogy ez hülyeség, mert ha valaki, akkor ők biztos jól tudják. Ez a mostani friss tapasztalat is azt támasztja azonban alá, hogy nem így van. A BMW tavaly ősszel mutatott be egy első ránézésre is nagyon ígéretesnek tűnő modellpárost: az F 900 R és az F 900 XR ugyanazon platformra, de különféle célokra épültek. A csupasz roadster helye egyértelmű – burkolt testvérmodellje azonban az Adventure, vagyis a “kalandmotor” kategóriába került.
Persze lehet kalandozni úgy is, hogy maradunk szigorúan az aszfalton. Valójában azonban érdemes alaposabban megismerni a bajor újdonságot, hogy kiderüljön: kiknek is való igazából. Ez annál is lényegesebb, mert a modellpáros ára – főleg a propelleres logó fényében – meglepően kedvező. Az R változat három-, míg az XR négy millió forint alá csúszott – ami tudásukat is figyelembe véve egészen kitűnőnek mondható. Úgyhogy nézzük meg alaposan kisfilmünket, amelyet a BMW F 900 XR alapos – és meglehetősen hosszú – menetpróbája végén készítettünk Nektek.
Videónkat kiegészítik az alább található képek, valamint a részletes műszaki adatok, illetve a pontozásos- és kategóriánkénti szöveges értékelés. A motor menettulajdonságai, kényelme, túraképessége, alkalmassága a jó- és rosszabb minőségű aszfalton való barangolósabb és haladósabb motorozásokra abszolút kitűnőnek mondható. Mindezek alapján én sokkal inkább nevezném a sporttúra szegmens új stílusú képviselőjének, mint “kalandmotornak”. Vagy ha ez valakinek nem jön be, akkor legyen emelt túramotor – azzal már nem nagyon lehet vitatkozni. De mindegy is minek nevezzük: jól sikerült a motor – aki hasonlóban gondolkozik, annak nagyon érdemes eljátszadozni a konfigurátorral, aztán lehetőséget keresni a kipróbálására!
fotók: Pásztor Tamás és Onroad.hu
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »