Tudom, hogy sokan lesznek, akik nem fogják megérteni. De azért minden lehetséges alkalommal elmondom: a visszahívás nem ördögtől való. Sőt, nemhogy rossz, hanem jó dolog! Azt jelenti, hogy a tervezés vagy gyártás során bekerülő hibákat – amelyek elkerülhetetlenek, már csak az egyes részfeladatokon dolgozó emberek mennyisége miatt is – a gyártó nem elkummantani akarja, nem mismásol, hanem törődik velük, megoldást keres azokra. Persze mindig lesz olyan, ki önnön felsőbbrendű hibátlanságának zálogaként rámutat és így szól: „ugye megmondtam, egy vödör csavart nem ér az egész!” Legyen szó akármilyen márkáról. Ezúttal a Honda került sorra, ráadásul tán a legdurvább csúcstermékük, a CBR1000RR-R.
Nem a világ legnagyobb szabású visszahívása zajlik jelen pillanatban a Hondánál. Az időnként százezres darabszámokat mutató akciókkal összevetve egészen eltörpült eseményről beszélünk. Mindössze 300 darab modellt érint, és egyelőre úgy tűnik, hogy egyedül Európa kapott a lehetségesen hibás darabokból.

Ám a kis darabszám ellenére a baj komolynak tűnik. Mármint blokkmegbontósan komolynak. A lehetséges gond ugyanis a Honda CBR1000RR-R sornégyes erőforrásaiban dolgozó hajtórudakat érinti, ugyanis a kohászati eljárás felülvizsgálata során olyan hiányosságot találtak a szakemberek, ami anyaghibához vezethet. A korrektség jegyében azonban azt is meg kell említeni, hogy a hiba megjelenése jelen pillanatban pusztán elméleti eshetőség. A gyakorlatban eddig zéró, nulla meghibásodás történt.

Ezt olvastad már?
Cimkék:
Igen, aktív aerodinamikai elemeket, azaz leszorítóerőt generáló szárnyakat kaphat a Piaggio háromkerekű robogója, az MP3.
Elolvasom »A Milestone újra megpróbálkozik sikeressé tenni a motoros tematikájú szimulátorversenyt. És pont akkor érkezik a Ride4, amikor kell. Októberben.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »