A visszahívás rossz, vagy jó dolog?

Visszahívás
2015. március 20., péntek - Macko

Jelenleg éppen a BMW motorkerékpároknál fut egy visszahívás, amely sok járművet érint. Vajon milyen szemmel érdemes nézni az ilyen történeteket?

Hirdetés


Cimkék: , , , , , ,


Hozzászólások (25 hozzászólás)

XYZ -
Az nem lehet vita tárgya,hogy a visszahívás és hibajavítás jó. Viszont egy márka megítélése szempontjából nagyon nem mindegy,hogy mennyit kell unszolni és csesztetni érte.

XYZ -
…és hogy mennyi idő telik el a hiba kiderülését követően.

Bedouin -
Olvasva a cikket – amivel teljes mértékben egyetértek – az a kérdés merült fel bennem, hogy mi az oka a BMW körüli sztereotípiáknak? Miért kárörvend a többi márka, ha a BMW-ről is kiderül, hogy ott is előfordulnak ugyanolyan hibák, mint a többi járműnél? Talán a fenti kérdések boncolgatása is megérne egy cikket …

XYZ -
Bedouin Ez nem BMW specifikus,ha egy olasz motorról derül ki hasonló ugyan ez a reakció és a japán márkák híveitől jön a kritika többnyire. Ez inkább japán vs mindenki más.

MGP -
Teljesen egyetértek a cikkel. Nekem sokkal inkább az jön le a visszahívásokból hogy mely márkákat érdemes megvenni, mert azok akár 8-12 évvel a gyártás után is képesek kijavítani a járműveket indokolt esetben. De hát sokan úgy vannak vele, ha már javítani kell akkor nem lehet jó. Egy érdekes történet: egy barátom eladó RT-jét megnézte egy vevő. Az átlagostól sokkal jobb és megkíméltebb állapotban volt. Az eladó lerakta az összes javítási számlát, semmi különleges, kopó alkatrészek, fékek, csapágyak, kuplung bowdenek. Az érdeklődő (vagy harminc év nem motorozás után akart újra vasra ülni) elállt a vételtől, hogy egy ilyen gépen minek kell ennyi minden cserélni, akkor ez nem is lehet jó… majd keres más típust. Aztán egy hónap múlva mégiscsak vett egy RT-t mert az tetszett neki, és annak az eladója annyit mondott, hogy ez a gép pöpec és neki soha hozzá se kellett nyúlni. Ilyenkor aztán nem tudni mi a rosszabb.. ha egy hónapja volt nála és akkor tényleg nem kellett hozzányúlni, vagy ha tíz éve és még nem cserélt olajat..

Bedouin -
XYZ: valóban a ” japán márkák híveitől jön a kritika többnyire.” ? Akkor erről kellene cikket írni 🙂 Viszont az olasz motoros dolog …. hát igen, nyilvánosan vállalom: soha többet!!!! Állatorvosi ló 🙁 Ja, és akinek ilyen motorja van annak a telefonszámát is rég kitöröltem a telómból 😀

szentpetike -
Na ugye, hogy lehet a kérdésről normálisan is írni, nem csak zácsdanisan….

TermonuklearisCsatamenyet -
Mackó! Magyar szokás a húsvéti locsolkodás… A világon bárhol megfigyelhető ez a jelenség. Ha a márka fanok találnak fogást a másik márkán, akkor azonnal kikezdik. Ettől függetlenül én örülök, hogy bevállalták a hibát és kijavítják, ez a normális hozzáállás, mert csak az hibázik, aki dolgozik.

zephyr750 -
Remek cikk! Megtudtam, hogy ami másnál szégyen, az a BMW-nél büszkeség! Végül is csak 300000 motorról van szó és egy évek óta tudott problémáról. De sebaj, a többi gyár visszhív, mert szart csinálnak, a BMW viszont vigyázz ránk. Ááááá….. Ja, és mi előtt japán-provokátornak titulálnátok, a garázsban áll egy R45 (1979) és egy K75 (1984). Egyszerűbb lett volna leírni, hogy ez van és kész, nem egy PR cikket rittyenteni a hír köré. Jó dolog (lenne) az elfogulatlanság.

Macko -
Zephyr750: szerintem nem nagyon értetted meg, amit írtam. Légy olyan szíves, idézd már a cikkből azt a részt, amely szerint bármely gyárnál szégyen lenne a visszahívás! Pontosan az a mondandóm lényege, hogy hiba mindenhol előfordul és így visszahívás is. Az a jó, ha van! A Honda szerinted nem tudta már évekkel korábban a GoldWingek fékhibáját? Dehogynem… Nincsenek ilyen téren nagy különbségek a gyárak között – csak ez valahogy nem jutott el hozzád. 🙁 Pontosan a márkák szerinti “diszkrimináció” ellen írtam ezt a néhány sort. Olvasd el még egyszer. 🙂 Aztán fejezzük be a köpködést. Inkább motorozzunk! 😉

Macko -
TermonuklearisCsatamenyet: nem éltem soha külföldön, de Németországban lakó ismerőseim szerint ott ez a BMW kontra japánmotorgyártók fanatista harc egyszerűen nem is létezik. Sok értelme itthon sincs. 🙂

Lajos -
Macko ez nem csupan Magyar szokas, hogy leszoljuk a BMW-et. Ez nalunk Romaniaban is igy van. Ez inkabb kelet europai szokas lehet. Tobb mint valoszinu ott ahol van penz motora( mindegy az hogy BMW, vagy Honda) ott nem divat egy marka kikezdese. Hondara visszaterve ug e Gold Wing visszahivasrol mindenki hallot. De ST 1300 -ok kigyozasat 160 km/h felett ugy tuodm meg mindig nem oldotta meg a Honda nem beszelve a vizpompa meghibasodasarol ami kovetkezmenye hogy felforr a hutoviz. Es lehetne folytatni akarmelyik mas markaval legyen az Japan, Olasz vagy Amerikai( lasdd az Indian visszahivast).

kilajsanyi -
“Toyota néhány évvel ezelőtti komoly kálváriáját, ahol több balesetben sajnos elég sok embernek kellett meghalnia, mire a gyártó külső nyomásra kiadta a visszahívást közel négymillió (!!!) járműre, amelyeknek cserélték az elektromos gázpedálját.” Szoftver és hardveres tervezési hiba, sorozatos alap autóipari szabványok be nem tartása (MISRA-C) de főleg a takonyul megírt szofver okozta az UA (Unintended Acceleration) problémáját amit a tempomat használata tudott sporadikusan előidézni. Kezdődött a beragadó szőnyeggel meg a hibás gázpedállal, de mindegyik kamu volt a Toyota részéről. A Toyota sajnos ide pont nem illik bele. Gecik voltak, na és a mai napig azok a lean rendszerükkel együtt.

kilajsanyi -
Egy baj van amúgy a motoros újságírással és pont ugyanaz, mint az autóssal. Ha átmész bulvárba akkor lesz olvasottság, ha átmész szakmaiba / objektívbe akkor a kutya sem fogja olvasni. Ez a cikk jó, objektív és értelmes de a totalbike-on olvasható Zách féle hőzöngést 15x ennyien fogják olvasni ennek az értéke pedig egyenlő lesz a nullával. 🙁

Lajos -
kilajsanyi a Toyotanak nincs leanje hanem TPS( Toyota Production System) ami a lean es mas ilyen rendszerek ose !!! Es hidd el jo ez a rendszer ezzel foglalkozom!!!

kilajsanyi -
Valóban a termelési oldalon vannak előnyei, sőt, vitathatatlan. De a Toyota és más cégek akik átvették, azok a szolgáltatás és az R&D oldalra is ráhúzták egy az egyben ami bukta. A Toyota műszaki színvonala lassan 10 éve nem képes felzárkózni az európai autógyártók mögé ami tény, nem pedig márkautálat. De ez nem az a topik. A BMWnél szerintem nem a költségcsökkentés vagy a sumákolás volt ezzel az alkatrésszel a cél hanem inkább a rugózatlan tömeg csökkentése az anyagválaszáskor. A meghúzási nyomatékkal magyarázott dolog sántít nekem, bár ezt egy szerelő / mérnök tudná megmondani, hogy mi köze van annak a 3 centire lévő törésnek a csavar meghúzási nyomatékához… Egyébként a visszahíváshoz tényleg hozzá kéne szokni de amég a totalbike/car nevelési módszere a felhergelés és trollgyűjtögetés addig nincs miről beszélni. Az Autotechnika újságban teljesen természetes, hogy a gyári visszahívásokról részletes leírásokat közölnek havi szinten. Minden márkára. Hozzátenném, hogy az autótechnika szakmai lap, minőségi, előmutató cikkekkel nem bulvár és alig 5000 előfizetője van az országban.

Roll83 -
Lehet, hogy Németországban nincs BMW utálat, de szerintem a magyar BMW tulajok egy része tesz azért, hogy utálják őket és a márkát. Csak egy hétköznapi példa, hogy nem int vissza eme remek márka lovasa, mert magasabb rendűnek képzeli magát. Akinek nem inge, ne vegye magára. Emellett pedig azt is tudjuk, hogy hiába BMW-k ezek sem hibátlanok.

Macko -
Roll83: akkor ha nekem egy nap véletlenül három Yamahás nem int vissza, mert éppen nem arra figyel, vagy mondjuk használja a kuplungot, akkor onnantól a Yamaha tulajdonosokat utálni kell? Bocsáss meg, de ez így elég gyenge érvrendszer volt… 🙁

Roll83 -
Macko: Szerintem egy márka megítélése nagyban függ a felhasználók viselkedésétől. Nem véletlen alakulnak ki sztereotípiák. Mindegy, hogy autóról vagy motorról beszélünk, ha BMW jön szóba, szerinted mi jut először az emberek eszébe? És szerinted miért? Ezért a kedves márkatársaid sajnos tettek/tesznek, ők teszik ellenszenvessé magukat és ezzel a márkát is. De ez csak egy japán motort használó véleménye, de hozzátenném, hogy olasz motoron ülve is ugyanezt gondolnám.

vilmo -
Roll83, ne általánosítsunk. A leg … (jelzőt hagy ne mondjak) társaság egy-két HD chapter-ből kerül ki, közvetlenül mögöttük néhány GW tulaj. A BMW-s nagyarcok ipari tanulók hozzájuk képest. Ne általánosítsunk, ne ítéljünk sztereotípiák alapján. De ha valaki bemutatja hogy ő mekkora sutyerák még akkor sem kell egyből igazságot tenni. Ő ilyen és vele ennyi volt, további szép napot. Ha az intoleráns megnyilvánulására intoleráns reakciód van akkor lesüllyedtél ugyanarra a szintre.

Macko -
Az van, hogy én ismerek egy rakat Harley, Goldwinges és BMW-s motorost, akik egytől egyik tök normális emberek. Szerintem túl van ez a dolog kombinálva. Valamint nagyon nem márka-, hanem sokkal inkább emberfüggő. Garantálom, hogy bármely japán márka tulajdonosi körében találunk egy rakat bunkó parasztot, ahogy a BMW-sek között is. Pont annyit, mint a 2-es metrón közlekedők körében…

TermonuklearisCsatamenyet -
Én Tirolban dolgozok jelenleg, sofőrként keresztbe kasul, mellette motorozok is. Azt kell mondjam tényleg a BMW-sek nagy többsége az aki nem integet vissza. Azok közül is inkább azok, akikről lerí, hogy bementek motort venni a BMW-hez, mert látták a Hosszú motorozás-t, és a még az alsógatyájuk is BMW-s. Talán ez is csípi sokak szemét, hogy mert megteheti megvenni az egész palettát, aztán úgy érzi jogában áll lenézni bárkit is… Még azt is akinek netán BMW-je van, de mondjuk a ruhája már nem az. És pont azokat az embereket nézik ki, le a motoros társadalomból, akik miatt ők olyan király motorosnak, egy közösség részének érezhetik magukat. De ahogy írtátok is, nem csak a BMW-s berkeken belül van jelen ez a dolog. Nekem egy öreg Gold Wingem van, de ha kérdezik csak GL 1100… De nekem mindegy is. Én továbbra is intek mindenkinek, és akármilyen motor álljon az út szélén, akkor is megállok, és megyek a túrán 80-al, ha valaki 125-ös Kymco-val jött.

csoni -
Igen, csak azt nem értem, hogy a Yamaha miért nem hivta vissza a Drag Star-okat az öninditóval. Pedig azzal elárulták magukat, hogy a cseredarab már nem az a konstrukció. 300.000-et fizetett a barátom érte.

BMW visszahívás az amerikai jogrend miatt – Onroad.hu -
[…] megérkeztünk a robogókhoz is, ugyanis a mostani visszahívás elsősorban a C650GT-t érinti. A visszahívás persze alapvetően nem rossz dolog, csak a gyárnak lehet most már kellemetlenebb, mint egy cipő alján maradt […]

Komoly baj lehet néhány európai Honda CBR1000RR-R-rel – Onroad.hu -
[…] De azért minden lehetséges alkalommal elmondom: a visszahívás nem ördögtől való. Sőt, nemhogy rossz, hanem jó dolog! Azt jelenti, hogy a tervezés vagy gyártás során bekerülő hibákat – amelyek […]

Előző bejegyzés

Újdonságokkal és jó árakkal vár az EuroMotor az AMTS-en

2015. március 18., szerda
Kiállítás

Következő bejegyzés

Megvadított kezdőmotor: Honda Bulldog koncepció

2015. március 23., hétfő
Prototípus

Ezeket olvastad már?

Motorozási technikák, 31. rész: Ideális kanyarív újratöltve

2020. szeptember 11., péntek

Sorozatunk 30. részében az ideális jobbos kanyarív tekintetében nem voltunk kellően körültekintőek. Így most pótoljuk az akkori hiányosságot.

Elolvasom »
Motorozási technikák

Van új a nap alatt: állítható bélések a Nolan bukósisakokban

2020. szeptember 09., szerda

A fejformádhoz, vagy éppen a motorod stílusához igazítható bukósisak-bélés? Csak addig tűnik hülyeségnek, amíg meg nem ismered a Nolan újítását.

Elolvasom »
Technika

Egy remek motoros program: jön a motoRun MINI túraverseny

2020. szeptember 02., szerda

Belföldön lesz, és a közúti száguldozáson kívül minden benne van, amitől a motorozás izgalmas. Ha szeptember, akkor motoRun MINI!

Elolvasom »
Programajánló

Téltől a nyárig: Rebelhorn Patrol motoros ruha tartósteszt

2020. augusztus 28., péntek

A Rebelhorn márka hazánkban ma még nem túl ismert. Túrázóknak szánt csúcsmodelljük, a Patrol motoros ruha pedig igen figyelemre méltó cucc!

Elolvasom »
Tartósteszt