A 2019-es év egészen ígéretesen alakult a motorkerékpár piac, azon belül is az európai gyártók számára. A BMW, az Aprilia, a Vespa és a Moto Guzzi is több motort értékesített, mint az azt megelőző évben. Ehhez a csoporthoz csatlakozott a Ducati is, akik mintegy 53.183 eladott motorkerékpárral 1,4%-os növekedést könyveltek el, miközben 2018-ban “csupán” 53.004 főt tettek boldoggá. Lehet, hogy ezzel a 179 többlet motorral nem robbantották fel a piacot, de a kis siker is siker! Az idei évben azonban már nem sok jóra számítanak, a COVID-19 járvány következményei ugyanis várhatóan mindenkinek fájni fognak.
Ez mintegy 716 millió eurós bevételt jelent, amelynek a legjelentősebb hányadát a Panigale és Multistrada család tagjai hozták össze. Előbbi olyan sikeres, hogy az utóbbi években jelentősen visszaesett sportmotor piacon az eladások 25%-át uralják. A Datahouse információi alapján ebből a típusból 2019-ben 10 darabot értékesítettek Magyarországon. Ezt mondjuk az abszolút népszerűségi győztes GS BMW motorok 207 darabos eladásaihoz érdekes viszonyítani. És így is élen járnak a literes sportgépek között.
Persze szép, jó és reménykeltő volt, hogy a motorok eladásai végre elkezdtek felfelé megmozdulni a 2008-as gazdasági válság óta. De 2020 ismét nem kecsegtet sok jóval a koronavírus járvány belátható, egyelőre csak félt hatásai miatt. A Ducati üzemei március 13-án leálltak, az újraindítás dátuma egyelőre nem ismert.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »