A 2019-es év egészen ígéretesen alakult a motorkerékpár piac, azon belül is az európai gyártók számára. A BMW, az Aprilia, a Vespa és a Moto Guzzi is több motort értékesített, mint az azt megelőző évben. Ehhez a csoporthoz csatlakozott a Ducati is, akik mintegy 53.183 eladott motorkerékpárral 1,4%-os növekedést könyveltek el, miközben 2018-ban „csupán” 53.004 főt tettek boldoggá. Lehet, hogy ezzel a 179 többlet motorral nem robbantották fel a piacot, de a kis siker is siker! Az idei évben azonban már nem sok jóra számítanak, a COVID-19 járvány következményei ugyanis várhatóan mindenkinek fájni fognak.
Ez mintegy 716 millió eurós bevételt jelent, amelynek a legjelentősebb hányadát a Panigale és Multistrada család tagjai hozták össze. Előbbi olyan sikeres, hogy az utóbbi években jelentősen visszaesett sportmotor piacon az eladások 25%-át uralják. A Datahouse információi alapján ebből a típusból 2019-ben 10 darabot értékesítettek Magyarországon. Ezt mondjuk az abszolút népszerűségi győztes GS BMW motorok 207 darabos eladásaihoz érdekes viszonyítani. És így is élen járnak a literes sportgépek között.

Persze szép, jó és reménykeltő volt, hogy a motorok eladásai végre elkezdtek felfelé megmozdulni a 2008-as gazdasági válság óta. De 2020 ismét nem kecsegtet sok jóval a koronavírus járvány belátható, egyelőre csak félt hatásai miatt. A Ducati üzemei március 13-án leálltak, az újraindítás dátuma egyelőre nem ismert.

Cimkék:
A legújabb híreink szerint a Honda az NC széria felfúrt, 790-es blokkja köré építene egy közepes túraendurót, bővítve az Africa Twin családot.
Elolvasom »Michel von Tell, egy svájci származású úriember megmutatta, hogy a Harley-Davidson LiveWire még túrázásra is alkalmas lehet.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »