Még megjelenésének évében, 2013-ban járt nálunk teszten a Honda akkori – mondjuk úgy – tömegtermék-hullámának egyik gyümölcse, a kalandmotorok közé sorolt CB500X. Összességében akkor is tetszett a masina, azonban voltak vele apró fenntartásaim. Abban az esetben ugyanis, ha egy kicsit is komolyan gondoljuk a burkolt utak elhagyását, legalább egy 19 colos első kerék elengedhetetlen.
Persze láttam én egészen jól mozogni terepen 17-es elsővel szelet CB500X-et Nagyenduro Off-Road tréningen. Sőt, akad gumigyártó, amely még bütykös abroncsot is készít ebben a méretben – de valljuk meg, nem véletlenül van minimum 19-es eleje minden túraenduronak. Eddig tehát a CB500X inkább csak egy emeltebb túramotor volt. Most azonban a Honda bátran hozzányúlt középkategóriás modelljéhez. Lássuk, mit kínálnak ugyanazon név alatt a 2019-es modellévtől!
Természetesen a megújulás számos része a modellcsalád két másik tagján is megjelent. Mivel pedig a csupasz változatot korábban bemutattuk, például az erőforrás változtatásait akár ott is elolvashatnátok. A helyzet az, hogy a 2013-as megjelenés óta nem nagyon mentem ezzel a 471 köbcentis japán kéthengeressel. Így aztán komolyan pozitív meglepetés volt, mennyit fejlesztettek az első generációhoz képest. A sarokszámok ugyan nem módosultak: hét éve 48 lóerő és 43 newtonméter áll a vezető rendelkezésére. Mégis sokkal jobb lett a kéthengeres: jobban is megy és kevesebbet is fogyaszt. Ennek egyik kulcsa, hogy egykori elődjéhez képest maximális nyomatéka ötszázzal alacsonyabb fordulaton jelentkezik, sőt az egész használati tartományban jobban tol.
Ez azonban nem csupán az X változatot, hanem a CB500 család valamennyi tagját jellemzi. Ahogy a szép, megújult műszerfal, a mindenhol ledes világítótestek és rengeteg egyéb részlet is. Nagyon kellemes kis modellhármast hozott össze a Honda, amelyekkel közúton még normálisnak nevezhető tempóban egészen jól lehet motorozni. Persze forgatni kell őket, de közben nincs komoly blokkhang.
A fogyasztás pedig az első generációhoz viszonyítva nagyon komolyan csökkent. Anno emlékszem, hogy a referenciának tekintett NC700-asokhoz képest vagy egy literrel többet kortyolt a CB500. Most azonban akár 3 literből is simán megjárhatunk 100 kilométert – de életszerűen közlekedve nekem 3,5 körüli átlag jött ki. Amikor pedig sietősre sikerült egy napom, akkor ment 4,5-ig. Ezek pedig tényleg kitűnő értékek.
Beszéljünk azonban inkább arról, ami a legkomolyabb változáson esett át. A 2019-es CB500X ugyanis előre kapott egy 19 colos kereket, amelyen 110 milliméter széles gumi feszül. Persze belső nélküli, meg öntött a ráf, de ettől még a terepképesség garantáltan javult.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »