Az élet a Benellit igazolta. Egészen egyszerűen jó stratégiát választottak ahhoz, hogy felépítsék a márka kortárs imázsát. Láthatóan jól döntöttek, amikor az 500 köbcentis, valamint az az alatti kategóriában kezdték el megalapozni a nevüket. Ez a jelenlegi trendeknek pontosan a fordítottja. A nagy motorkerékpárgyártó vállalatok a nagyköbcentis presztízsmodelljeik felől kénytelenek a kisebb hengerűrtartalom felé terjeszkedni. Közben pedig a Benelli megteheti, hogy lassan beleharapdál az igazi nagymotorok piacába, de annyira, hogy már egy 1200 köbcentis túrabálnáról beszélhetünk. Persze ez egyelőre inkább tervezet, de a 800-as modellek már a küszöbön állnak.

A fenti arculattervet Kínában jegyezték be a napokban. Persze egyelőre Qianjiang név alatt, ami viszont a Benelli anyavállalata. A BikeSocial oldalhoz eljutó tervezet QJ1200-3 név alatt fut, amit annyira azért nem nehéz megfejteni. Az 1200-as szám a hengerűrtartalomra, míg a 3-as a hengerek számára utal.
Ez pedig valószínűleg azt jelenti, hogy az 1200 köbcentis Benelli nagytúrázó olyan versenytársakkal kívánja felvenni a harcot, mint a BMW R1250RT. Sőt, talán kimondhatjuk, hogy dedikáltan a bajor túrakirálynak kívánnak konkurenciát állítani. De komolyan, nézz rá a képre és hasonlítsd össze a két fejidomot!

Konkrétumot egyelőre nem sokat tudunk. Amire előzetesen számíthatunk, az három henger, 1209 köbcenti, 134 lóerő és 300 kilogramm feletti menetkész tömeg. A károsanyag-kibocsátása várhatóan meg fog felelni a ChinaIV előírásoknak, de egy ilyen felsőkategóriás modell esetében nyilvánvalóan az európai piac a cél. A bálna Benelli legnagyobb fegyvere pedig a többi modelljéhez hasonlóan az ára és az alapfelszereltsége lehet.

Fotók: Bike Social
Cimkék:
A holland tereprali motoros Edwin Straver súlyos balesetet szenvedett a Dakar Rally utolsó előtti szakaszán. Rossz hírek érkeztek.
Elolvasom »Aki ismeri a 2013-ban elhunyt színész, Paul Walker sebesség iránti vonzalmát, az sportmotorokra számít. Hát ez nem jött be!
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »