Ha valamihez mindig is értettek angol felebarátaink, akkor az a stílus. Ami ugye maga az ember, vagy jelen esetünkben a motorgyártó. Akárhogy is, a Triumph Daytona Moto2 765 bemutatását nem időzíthették volna szebben. A leplet ugyanis a tegnapi Brit Nagydíj keretein belül rántották le a motorról Silverstone-ban.
A motor nevében helyet foglaló “Moto2” jelzésértékkel bír. Nem csupán azért aggatták rá, hogy önmaguk nagyszerűségét ünnepeljék, hogy az ő erőforrásuk dohog a Moto2 versenygépekben. Hanem a vásárlók felé is kacsintottak egyet. Azt akarják vele mondani, hogy ez egy olyan sportmotor, amibe ésszerű kereteken belül a lehető legtöbb versenytechnikát zsúfolták bele. Nesze nektek ready to race!
Persze a különleges gépből nem jut majd mindenkinek. Nem az újdonsült Triumph Daytona gépekkel lesz tele áprilisban Dobogókő, arra mérget vehetsz. Ugyanis a jelzett motorból mindössze 1.530 darabot gyártanak. 765-öt kap az amerikai piac és 765-öt a világ többi része.
A Triumph Daytona alapvetően azt a motorblokkot kapja, amelyik alapján a Moto2-höz is faragják a motorokat. A 765 köbcentis sorhármas azonban új dugattyúkat, vezérműtengelyt, titán hajtókarokat, szelepeket és még néhány apróságot kap. A végeredmény pedig, hogy 13.250-es fordulatig lehet majd húzni neki. Bár a legnagyobb teljesítményét márg 12.250-nél le fogja adni, ami 128 lóerő lesz.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »