Még be sem értem ma Kőbányára a munkahelyi értekezletre, de bakker már reggel fél tízkor úgy ömlött a tökömön hátamon a víz, mintha valaki állt volna felettem a piros lámpánál és egy ásványvizes palackból öntené azt rám. És egészen biztos vagyok benne, hogy te is valami hasonlót éltél át, ha ma Budapesten forgolódtál. Legyünk őszinték: mit adtunk volna meg azokban a hosszú pillanatokban egy Feher Helmets féle ACH-1 légkondis bukósisakért?
Ez a bizonyos Feher ACH-1 talán az egyetlen olyan bukósisak, amelyik önállóan gondoskodik a motoros fejének hűtéséről. Tehát nem egy külső eszköz csatlakoztatásával, hanem a sisak hátulsó felében található, a lehetőségekhez mérten diszkréten elhelyezett, aksiról működtetett rendszer segítségével.
Steve Feher – akit azt hiszem bátran nevezhetünk Pistának – terméke természetesen nem azt csinálja, hogy telibe veri a homlokodat hideg levegővel, hogy aztán küzdhess a fejfájással. A technológiát sokkal inkább úgy írja le, mint a topkategóriás luxusautókban megtalálható üléshűtőket, amely szétoszlatja a külsőnél alacsonyabb hőmérsékletű levegőt.
Mennyi az annyi? A hazai bukósisak árakhoz mérten nem is annyira elrugaszkodott. A Feher ACH-1 600 amerikai dollárt kóstál, tehát jelen írás megjelenésének napján mintegy 170.000 ezer forintot kell érte lecsengetni. Jogosan merül fel a kérdés, hogy vajon mekkora a tömege egy ilyen bukósisaknak? A válasz meglepő, ugyanis az egész hóbelebanc mindössze 1450 gramm, ami kifejezetten nem rossz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »