A világ legnagyobb nevű hegyi versenye vitán felül a Pikes Peak International Hill Climb, avagy más néven a Race to the Clouds – vagyis a verseny a felhők közé. Először 1916-ban rendezték meg, és különlegessége, hogy a 19,99 kilométeres táv során 4.300 méteres magasságig kapaszkodik fel az út – az átlagos emelkedés 7,2%. Nem kevesebb mint 156 kanyart kell abszolválni a ma már teljesen aszfaltozott versenytávon, amely ismertsége miatt mind a nagy gyárakat, mind pedig a nagy nevű versenyzőket is vonzza. Idén pedig egy újabb világhírű motoros lesz ott „kezdőként”: Michael Dunlop.

Azt már eddig is tudtuk, hogy az abszolút bajnoki címet tavaly a KTM-től visszahódító Ducati most egy prototípust állít rajthoz – alighanem a hamarosan érkező Streetfighter V4 lesz az. Carlin Dunne tehát ismét esélyes a győzelemre – többek között Michael Dunlop dolga lesz megpróbálni ebben megakadályozni. A tragikus sorsú Dunlop család sarja nem képes feladni szenvedélyét – vélhetően ezért vág neki egy újabb kihívásnak. Versenygépe egy BMW S1000R lesz, amelyet a Wunderlich MOTORSPORT készít fel a viadalra. Csapattársa pedig az a Lucy Glöckner, aki tavaly az Év Újonca címet zsebelhette be a felhők közé vezető versenyen.
Természetesen nem Michael Dunlop az első TT-szupersztár, aki rajthoz áll a Pikes Peak versenyén. Korábban, konkrétan 2014-ben Guy Martin is nekivágott a viadalnak egy saját maga által épített 1992-es Suzuki GSX-R1100 nyergében. Amit még turbósított is. Értelemszerűen ő akkor az Exibition class osztályban indult, amely egyfajta kiállítási motoroknak van fenntartva. Michael Dunlop azonban a Heavyweight csoportban, a legnagyobb és legerősebb gépek mezőnyében indul. Azok között, akik abszolút pályarekordra hajtanak. Hajrá!

fotó: © 2018 Tony Goldsmith
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Nincs a világnak olyan szeglete, ahol biztonságban lehetne a motoros sajtó előtt egy szabadalmi rajz. Pláne ha a BMW F850RS-ről van szó.
Elolvasom »A Harley budapesti főhadiszállásán is beköszöntött a csodaszép tavasz. Bulival, felvonulással és tesztmotorozással készülnek a szezonnyitásra.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »