A KTM 1290 Super Adventure azt jelenti az osztrák gyártónak, mint a vadiúj BMW R1250GS a bajornak. Legalábbis a sógorék motorgyártó vállalata mindent megtesz azért, hogy – népszerűségben – utolérjék a legkelendőbb német vasat. Csináltak már olyan videót is, amelyben nagyon hangulatosan, az Ice Ice Baby ritmusaira mutatják be, hogy mire képesek a kalandmotorjaik igazán hozzáértő kezekben. A kényszer pedig most is tetten érhető, hiszen ők pontosan tudják, hogy az emberek úgyis össze fogják hasonlítani a két motort.
Úgy látszik, hogy igyekeznek inkább ők maguk elébe menni ennek. A napokban ugyanis látták szabadon kóricálni a gyártó vadonatúj szuperkalandorát, a Super Adventure-t. A fotó egy ausztrál magazin munkatársaihoz érkeztek be, akik arról számoltak be, hogy a tesztüzemet egy BMW R1250GS társaságában végezték.
Igazán sajnálatos, hogy erre nem találtunk bizonyítékot, így a hírnek ezt a részét egyelőre feltételes módban kezeljük. De egy cseppet sem csodálkoznánk, ha a KTM-nél jelen pillanatban az lenne a kiadott feladat, hogy a BMW zászlóshajóján kell felülkerekedni. Szép vállalás!
A felbukkant kémfotón először is a hűtő elhelyezkedése szúrhat szemet. A korábban megjelenő terveken még egy nagy egység volt, most pedig két kisebb darabból áll, amelyek a motoros lábszárai előtt kaptak helyet. Ehhez nagyon hasonló megoldást a KTM 790 Adventure, valamint annak “R” változatánál már láthattatok.
Ennek a megoldásnak pedig nem más az egyik elsődleges célja, minthogy a tüzelőanyagtartályt még előrébb és még lejjebb tudják hozni, ezzel fejlesztve a motor stabilitását, valamint a kezelhetőségét. Talán éppen azzal kísérleteznek az osztrákok, hogy két szuperalacsonyan található tankot helyezzenek el a motoron a két hűtő mögött. Ha ez a megoldás, akkor egy dolgot máris elérnek az osztrákok. A motor immáron legalább olyan tekintélyesen széles lesz, mint egy GS!
Fotó: Baldauf/SB-Medien
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »