A BMW Motorrad a 2018-as évben több motorkerékpárt és nagyrobogót adott el, mint korábban valaha. Az eleve erős megelőző évhez képest a járműátadások száma további 0,9 százalékkal emelkedett. 2018 decemberéig összesen 165’566 kétkerekű került az ügyfelekhez – szemben a megelőző év 164’153 darab motorjával.
“A BMW Motorrad 2018-ban újabb igen sikeres évet zárt. Sorozatban nyolcadszor értünk el értékesítési csúcsot. Szeretném őszintén megköszönni ügyfeleinknek azt a bizalmat, amit 2018-ban ismét belénk fektettek.” – Mondta Dr. Markus Schramm, a BMW Motorrad vezetője. Az új értékesítési rekorddal a BMW Motorrad újabb nagy lépést tett a 2020-ra kitűzött 200’000 darabos cél felé. – “A sikert hat új modell piaci bevezetésének, valamint a BMW Motorrad erőteljes termékportfóliójának köszönhetjük. A következő évekre szintén nagy terveink vannak. A folyamatban lévő modellbevezetési programot tovább folytatjuk a prémium szegmensben. Palettánkat 2019-ben is emocionális és innovatív termékekkel bővítjük tovább. A motorsportban való részvételünket is erősítjük. A 2019-es szezonban az új BMW Motorrad WorldSBK Team a vadonatúj BMW S1000RR modellel áll rajthoz a Superbike világbajnokság (WorldSBK) futamain.”
A jelentős európai piacon, illetve az USA-ban nyújtott kiemelkedő teljesítmény nagyban hozzájárult a sikeres értékesítési adatok eléréséhez. A legfontosabb piacok, úgymint Franciaország (16’615 darab), Olaszország (14’110 motor), Spanyolország (11’124) és Nagy-Britannia/Írország (9’224), valamint az USA (13’842) ismét mind rekord eladásokat produkáltak.
Persze 23’824 darabbal továbbra is Németország a BMW Motorrad legnagyobb piaca, ahol a márka szintén megőrizte a legsikeresebb motorkerékpár-gyártó címét. De Magyarországon is új szintre jutott a márka: a 444 darabos értékesítés 21 százalékos növekedést takar. A nagymotor kategóriában elért egyenletes bővülésnek köszönhetően a BMW megőrizte piacvezető szerepét: 400 darabos teljesítményével 23 százalék feletti piaci részesedéssel bír az 500 köbcenti feletti szegmensben. Az 500 köbcenti alatti modellek értékesítése pedig 76 százalékkal bővült 2017-hez viszonyítva a márkánál – de ez a szegmens ugye még csak most van igazán feljövőben a bajoroknál.
A legnépszerűbbek értelemszerűen tavaly is az R1200GS és Adventure modellek voltak – úgy idehaza, mint világviszonylatban. Eső ízben több mint 51’000 darab boxer GS és GS Adventure túraenduro került értékesítésre. Összesen 84’500 darabbal a hagyományosan erős R sorozat ismét megerősítette a teljes modellpalettában betöltött vezető szerepét. Ebben az R nineT modellváltozatok is fontos szerepet töltöttek be 2018 során. Érdekes adat, hogy a sportos S sorozat (az S1000RR superbike, az S1000R roadster és az S1000XR kalandmotor) modelljei is 18’773 példányban találtak gazdára. Tehát a sornégyes modellek is jelentős szerepet töltenek be a BMW Motorrad széles palettáján. Komoly – lehet, hogy sokakat meglepő – sikert ért el a két legkisebb masina, a G310R és a G310GS is: összesen 24’363 példányt szállítottak le első tulajdonosaiknak világszerte.
A hathengeres modellek értékesítése szintén igen biztatóan alakult. Főleg az USA piacára szabott K1600 Bagger villantott, de összességében a hathengeres paletta 8’306 példánya talált vevőre, ami megint csak egy 25 százalékos fejlődés. Timo Resch, a vállalat Értékesítési és Marketing vezetője szerint “ezen modellek esetében az USA különösen fontos piacot jelent. Tovább folytatjuk az amerikai jelenlétünket és egy még emocionálisabb és igen autentikus BMW modellel fogunk válaszolni az USA piacának speciális kihívásaira.”
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »