A Szállító: BMW S1000RR ‘2015 teszt

Új motor teszt
2015. október 13., kedd - Dodor

A BMW létrehozta a világ legjobb sportmotorját. Az S1000RR évről évre fejlődik, legújabb kiadása pedig most egy különleges teszten vizsgázott.

Hirdetés

Ezt olvastad már?

Ilyen lehet egy Triumph Trident 660 RR

Formaterv

Cimkék: , , , , , , ,


Hozzászólások (22 hozzászólás)

bogenschutze -
Nagyon jó motor! Ami érdekes volt az a Nicasil-os hengerek… Eszembe juttatja a robogós múltamat. Az eldobált Nicasil-os hengereket, amiket nem volt érdemes javítani. Remélem a technológia már változott a korábbiakhoz képest, és nem kell 20 ezrenként kidobni a blokkot a motorból.

tferi -
Öröm volt olvasni! Szórakoztató és profi. Nem vagyok “sportmotoros”, de véleményem szerint nem sok ezres lenne az országban ha tényleg motoros tudásuk alapján vásárolnának vasat a gazdik. Gratula a cikkhez és Mackónak is a teszter választásához.

Helmets on -
” és nem kell 20 ezrenként kidobni a blokkot a motorból.” Elvileg pont az a lényege hogy kopásállóbb és jobban vezeti a hőt mint az öntöttvas, kétüteműnél nyilván fokozottabb a kopás, és elkopik, akkor meg kuka. De erről meg a kétüteműség tehet, nem a bevonat… Lehet javítani, – a bevonat kémiai újraépítésével – ha főleg sérülés miatt elkopik, rongálódik, de költséges, szinte senki nem is csinálja,

szacsi -
A videoból megtudtam, hogy dodor mennyire penge motoros, nagyon élvezetes volt a motorozása, illetve a nem szokványos birkozó táboros szituáció tette kellemesebbé a szobabiciklizésemet közben. 🙂 Az írás tetszett jobban, az szerintem szenzációs és ebben már sok hasznos információ és tanács is szerepel. Amikor másokat nézel, akik ilyen szinten kezelik a motort annyira egyszerűnek tűnik, pedig mennyire nem az, én is kezdek hajlani arra, hogy sok év kihagyás után inkább egy kisebb köbcentis gépet válasszak a visszatéréshez.

Pure -
Nem is értem utcára miért lehet ilyen erős motort venni.Tudom hatszázas gyenge(sor4) a nyomaték egy ezres motornál az ideális de bekattan az ember mint Dodor akkor kurva nagy baj lehet belöle.Tized ennyi motorros tudással is probálnak igy menni sokkan és néha hajszálon múlik minden.

Macko -
Őszintén megmondom, hogy közúti motorozásra a 600 köbcenti és a 60 lóerő környéke nagyjából untig elég. Egy jó futómű (komforttal és jó úttartással) sokkal fontosabb ahhoz, hogy élvezetes gurulásaim legyenek! Ez azonban csak az én nézőpontom, rengetegen a teljesítményre gerjednek. Nagyrészt nekik szól a cikk számos intelme – egy olyan embertől, aki ebben nagyságrendekkel tapasztaltabb és hitelesebb nálam. Ugyanakkor sajnos azt gondolom, hogy pont azok nem fogják megfogadni, akiknek meg kellene – mert ők gondolják úgy, hogy okosabbak Dodornál (is)…

bogenschutze -
Macko! Légyszives legközelebb a Kawasaki H2 -ről is csináljatok ilyet. Összehasonlítva a BMW vel, érdekes lehetne. Tényleg van már közúton H2 Magyarországon?

Macko -
Nem tudok Kawáról… Rendelni állítólag rendeltek, de nem a márkaképviselet. Nem érné meg nekik, erre a piacra…

Norbi -
Nagyon szuper teszt! Tényleg, alaposan körbejárva a témát és a motort. Gondolom nem minden esetben van lehetõség 1 héten kersztül tesztelni és kamerázni. Jó volt a korábbi verzióval való összehasonlítás is. Amennyiben lesz tavasszal az a “bizonyos” tréning rám biztosan számíthattok, ott leszek. Nekem is ilyen motorom van.

XYZ -
Macko : Az Ivanics szalonban áll egy H2.

XYZ -
Személy szerint biztos lefosnám a bokámat ezen a BMW-n,ehhez nagyon kevés lennék.

Endre -
Huhh bakker! Ez nagyon kemény és nagyon jó cikk! Örülök, hogy olvashattam! Minden tiszteletem, és megrettenésem a szerzőnek! 🙂

Stöci -
Pro: Élvezetes, jó írás egy olyan ember tollából, aki sokunknál többet tapasztalt, helyén kezeli és tiszteli a technikát (és a motorozást). Kontra: Azért a papírkutyás hasonlat újra felelevenítette bennem Dodor emlékezetes pillanatait a MotorShow1 időkből. Dodor jó fazon és nem fakezű:-) A hitelesség azonban nekem ezúttal – is – megáll a motoros tudásnál, viszont a biztonságos motorozás “üzenetét” ebben az anyagban maximum a sorok közt mélyen elrejtve vélem felfedezni. És a videót megnézve (lehetne a címe:Közúton mit és miért ne!) én nem is csodálkozom azon, ha pont azok nem fogadják meg, akiknek kellene…

Csecsebogyó -
Végre sikerült együltömben 🙂 elolvasni! – Engem már a beharangozó felcsigázott ! – Igazándiból majd minden kommentel egyetértek, így én is csak gratulálni tudok Mindenkinek, akik részesei voltak eme írásnak ! – Nekem ( mert hozzám közelinek találom 🙂 ) nagyon tetszett a vészfékezéshez , s a közuti közlekedéshez való gondolatai. Igen szinpatikusak voltak ! Én remélem, hogy sok motoros cimbihez eljutnak az író gondolatai, s abban is bízakodok, hogy néhányan meg is fogadják majd !!

cipri -
Na végre! Dodor nemcsak a lelkébe nézett a Bömösnek úgy rendesen, hanem bele is látott!! Imádom olvasni a srácot mert tudja mit beszél, és a lényegről szól! Én ugyan “csak” egy gsx 1250 fa-t hajtok de a kanyarokat szeretem, és sok-sok tanulni valóm van, mert motorozni nem tudok viszont nagyon szeretek! Két dolog jutott eszembe: – bárcsak olvasnák azok is akik bár ilyen vasakon ülnek, de voltaképpen 600-as nakedeken kéne még szerényen kilométereket gyűjteni, – akik a Gs 1200-t jobbnak gondolják a kanyarokba a nakedeknél és a sportmotoroknál, mert az nyeri az Alpenmasterst. Macko! Kérem tisztelettel a jövőre a nézve ha lehet, több Dodort! Hajrá!

Lityó -
Elég jó iromány, meglehetősen odamondós, főleg a magyar motoros újságírásnak. MIndenki teszi, ahova akarja. 🙂 Maximális respect Dodornak a tesztért. Azért néha kicsit nekem is kettős érzéseim voltak a közúton való kegyetlen veretéssel kapcsolatban. A “német autópályán, ami kísértetiesen hasolnlít az M0-ra”, azért felröhögtem. 😀 Pláne, hogy a videóban is minden tábla ki van homályosítva. 😀 Nem is értettem, hogy miért volt erre szükség, mikor ugyan úgy 2 kiló fölött pengettetek előtte közúton. Na mindegy. “…motorozni nem tudok viszont nagyon szeretek”. Ez nagyon tetszett, szerintem a világ motorosainak 90%-ára igaz ez. Egyébként nem tudtok olyan vezetéstechnikai tréningről, ahol pályán lehetne megtanulni ezeket a kigyorsítási/kanyarodási/fékezési technikákat? Nagyon adnám. Voltam már nagyon jó tréningen, de az a bólyás-szlalomos fajta volt, vészfékezés, kikerülés, stb. Nagyon hasznos az is, de a mostani motorommal esélyem nem lenne a szűk szlalomozásra…

Macko -
Lityó: nálunk az Intenzív szinten már van erre lehetőség bőven. De szerveztünk olyan túrát idén – és fogunk jövőre is – ahol szerepel a programban egy kis Pannonia Ring, de úgy hogy kibéreljük a pályát, tehát nem ottani superbike-forgalomban kell harcolni a helyes ívekért.

Lityó -
Mackó: Mit jelent az, hogy “nálunk”? BMW Motorrad? Am az saját motoros?

Dodor -
Kösz mindenkinek a pozitív kommenteket! 🙂 Meglepően kevés fikázást kapott a video – itt is, máshol is – pedig nem annyira kompatibilis sokak gondolkodás módjával. Nyilván ez a tempó nem kivitelezhető mindig, minden alkalommal. Én valahogy úgy gondolkodom, mint a Csernus, csak valamiért a drogosoknál könnyebben elfogadják, hogy egy volt drogos könnyebben segít az aktív cuccosokon, mint aki soha nem próbálta. 🙂 A természet a motorosok között is szelektál, mert aki a motoros fejlődésében 1 helyett 3-at akar előre lépni, azt az élet visszapofozza mínusz 1-es szintre. Jó motorozást srácok, tavasztól. Ilyenkor már jobb a békesség 🙂 Tök jó zenék mennek a rádióban a kocsiban 🙂

bobóc -
Szia Dodor, tetszik az írásod, és a vezetési stílusod. Végre vlk, aki nem töketlenkedik (má elnézést 🙂 ). Szóval, ha legközelebb kipróbálsz vlmt, v csak gurulgatsz egyet, ne felejts el szólni. Egyrészt sztem páran szívesen tanulnánk 1-2 “pitty-putty”-ot tőled, másrészt legalább jót gurulnánk, nem kéne várnunk a majrécsíkosokra. Sajna S1000RR-em még nincs, de FZ1 már van. No de sebaj, a következő az RR lesz 🙂 üdv.

TermonuklearisCsatamenyet -
Sportmotorokra annyira nem annyira gerjedek, de a tesztet olvastam, és odabasz. Nekem nagyon bejött. Tökéletes akkor lett volna, ha zárt pályán történik mindez. Remélem nem többet árt mint használ. Gondolok itt arra, hogy megnézi olyan is, aki nem tud motorozni, aztán le akarja utánozni mondjuk a csíkozást a kanyarban. Kicsit ellentétben áll az oldal eddig megszokott szellemiségével. Hiába külsős anyag, attól még ezen az oldalon van. A kontraszt akkora, mint a cikk és a benne található videó között. 10 percig tudtam nézni. És az eleje? Oké. Értem én, hogy fasza gyerekek vagyunk, meg motor, meg punci, de basszus legyen már egy szint. De még egyszer mondom a cikk az nagyon odaver! Így kell egy sportmotort tesztelni (megfelelő körülmények között). Tetszik a stílus is, ahogy az egyeneshuszárokat okítja, van benne szerethető csibészség, nem száraz technikai adatok, szóval ez nekem nagyon bejött!

Bőven van még puskapor a BMW S1000-ekben – Onroad.hu -
[…] három modellje is frissül jövőre. A közúton már életveszélyesnek számító superbike (S1000RR), a rosszalkodós naked/streetfigter-t (S1000R) és a túraenduronak álcázott sportmotor […]

Előző bejegyzés

Újragondolt aszfaltvasaló: Kawasaki Versys 1000 teszt

2015. október 11., vasárnap
Új motor teszt

Következő bejegyzés

Mire figyelj motoros nadrág beszerzésekor?

2015. október 18., vasárnap
Tanácsadás

Ezeket olvastad már?

SHUBERTH C5 bemutató és teszt: Hatalmas fejlődés

2022. május 21., szombat

A prémium szegmensben éllovas SCHUBERTH legújabb bukója teljesen új fejlesztésként, elődeit mindenben felülmúlva lép a piacra.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Az eddigi legjobb telefontartók motorra: Motochargebar 2022

2022. május 09., hétfő

A Motochargebar telefontartóit Magyarországon fejlesztik, ráadásul folyamatosan. Az idei évre ismét jobbak lettek, mint valaha!

Elolvasom »
Termékbemutató

Protektor nyereményjáték: a tét ingyenes baleset-biztosítás

2022. május 01., vasárnap

Amennyiben az Onroad.hu olvasójaként részt veszel a Protektor motoros baleset-biztosítás játékában, akár ingyen lehetsz biztonságban egy évig!

Elolvasom »
Nyereményjáték

Sokszínű túrakabátok a Spyke kínálatából, 1. rész

2022. április 29., péntek

Az olasz Spyke prémium túraruháiból két kabátot mutatunk be, amelyekben nyugodtan nekimehetsz motorral a nagyvilágnak.

Elolvasom »
Termékbemutató