A pihenőnap után újult erővel vághattak neki a versenyzők a 2019-es Dakar Rally második félidejének. A hatodik szakasz azonban a verseny leghosszabb napját hozta: azonnal egy 444 kilométeres összekötővel indult, majd jött a 317 kilométeres speciál – benne egy 19 kilométeres neutralizációs zónával -, végül még egy kis összekötő etap a célig. Összesen 837 kilométer várt rájuk, de a lényeg nem is ez volt, hanem a gyorsaságin a navigáció trükkössége – az előzetes várakozások alapján itt számítottak a szervezők a legnagyobb időeltérésekre.
De nem így történt. A Husqvarna gyári csapatának élmenője, a kétszeres világbajnok Pablo Quintanilla és a Honda jelenleg második legjobban álló versenyzője, Kevin Benavides egész nap igen kiélezett küzdelmet vívtak. Többször cserélték egymást az első helyen, míg végül Quintanilla megszerezte idei első Dakar-szakaszgyőzelmét. Előnye kevesebb mint két perc lett a célban Benavides előtt. Mögöttük a nap folyamán végig elég kiegyensúlyozottan haladó címvédő, az osztrák Matthias Walkner jött be harmadikként KTM-jével.
Szakasz-elsőségével a kétszeres chilei tereprali-világbajnok az összetett vezetést is átvette. Mögötte bő négy és fél perccel van lemaradva az eddig élen álló Ricky Brabec – így simán születhet még Honda győzelem is 2019-ben. Toby Price bő öt perces hátránnyal a harmadik – ő a KTM jelenlegi legerősebb reménye a 18. sorozatban megszerzett Dakar győzelemre. Amiért a márka rajongóinak talán jobban kell szorítaniuk, mint eddig bármikor. Persze, lehet mondani hogy a Quintanilla alatt dolgozó Husqvarna is egy az egyben KTM, na de azért marketing szempontból mégsem ugyanaz…
Ha már KTM, akkor ejtsünk szót a tegnap még összetettben is nagyon erősen álló Sam Sunderlandről. Mint a lentebbi videós összefoglalóban is látható, vele olyan történt, ami egészen ritka: leesett motorjáról a hátsó féknyereg. Levágta és otthagyta… Amúgy is nehéz napja volt, de onnantól, hogy hátsó fék nélkül kellett mennie, semmi esélye nem lehetett a jó eredményre. Így végül a 12. helyre jött be és az összesítésben is jelentősen hátracsúszott.
A motoros mezőny szorossága akkor különösen szembetűnő, ha vetünk egy pillantást a többi kategóriára. A quadok mezőnyében az eddigi hatból öt szakaszt megnyerő argentin Cavigliasso előnye több mint egy óra. Az autóknál Nasser Al Attiyah közel 38 perccel vezet Sebastian Loeb előtt. Az SxS (side by side) kategóriában 13, míg a kamionoknál 10 perc a különbség. Vagyis a motoros mezőnyben van a legszorosabb meccs – és itt bizony sokkal nagyobb teher van a versenyzőkön, mint ahol többen dolgozhatnak össze egy járművön belül.
Az első félidő egyébként nagyon megtépázta a 2019-es Dakar mezőnyét. Limában 137 motor vágott neki a viadalnak, a pihenőnapon azonban már csak 105-en várták a folytatást. Az összes nevező 26 százaléka feladta a versenyt az első félidőben – ez pedig olyan magas arány, amire utoljára 2007-ben volt példa. Szóval hiába csak Peru ad otthont és hiába a rövidített táv, azért sikerült odatenni magukat a szervezőknek… És a hatodik nap valóban kemény volt, mert csak a motoros mezőny újabb tíz fővel fogyatkozott meg.
A fentiek fényében különösen jó látni, hogy a sérülésből gyógyuló és közel sem tökéletes fizikai állapotban levő Gyenes Mani – az egyetlen magyar motoros a mezőnyben – milyen szépen teljesít. A hatodik napon a 39. helyen futott célba – igaz, közel két órás hátránnyal. De itt bizony már ilyen különbségek vannak… Összetettben is nagyon szépen jön fel: már a 38. abszolút helyen szerepel. Ami azonban számára talán még fontosabb, hogy a műszaki asszisztencia nélküli Original By Motul (avagy Malle Moto) kategóriában a második helyen áll. Igaz, ezt ő már kétszer megnyerte korábban, de egy néhány hete összecsavarozott felkarral indulva ez a jelenlegi helyzet is hihetetlen elismerést érdemel!
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 6 | P. QUINTANILLA | HUSQVARNA | 03:50:47 | 00:00:00 |
2 | 47 | K. BENAVIDES | HONDA | 00:01:52 | 00:00:00 |
3 | 1 | M. WALKNER | KTM | 00:04:21 | 00:00:00 |
4 | 3 | T. PRICE | KTM | 00:04:48 | 00:00:00 |
5 | 4 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 00:05:31 | 00:00:00 |
6 | 15 | R. BRABEC | HONDA | 00:07:30 | 00:00:00 |
7 | 11 | S. SVITKO | KTM | 00:08:20 | 00:00:00 |
8 | 29 | A. SHORT | HUSQVARNA | 00:13:54 | 00:00:00 |
9 | 77 | L. BENAVIDES | KTM | 00:15:13 | 00:00:00 |
10 | 10 | JI. CORNEJO FLORIMO | HONDA | 00:21:47 | 00:00:00 |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 6 | P. QUINTANILLA | HUSQVARNA | 20:45:13 | 00:00:00 |
2 | 15 | R. BRABEC | HONDA | 00:04:38 | 00:00:00 |
3 | 3 | T. PRICE | KTM | 00:05:17 | 00:00:00 |
4 | 47 | K. BENAVIDES | HONDA | 00:08:01 | 00:00:00 |
5 | 4 | A. VAN BEVEREN | YAMAHA | 00:09:15 | 00:00:00 |
6 | 1 | M. WALKNER | KTM | 00:10:46 | 00:03:00 |
7 | 14 | S. SUNDERLAND | KTM | 00:21:06 | 00:02:00 |
8 | 11 | S. SVITKO | KTM | 00:31:56 | 00:00:00 |
9 | 18 | X. DE SOULTRAIT | YAMAHA | 00:38:04 | 00:00:00 |
10 | 29 | A. SHORT | HUSQVARNA | 00:38:56 | 00:00:00 |
fotók: Dakar.com, Gyenes Mani Facebook
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »