Új év, új esztendő, sokunknak a mai 2019 első munkanapja. Két dolgot szoktunk ilyenkor csinálni. Egyrészt előszeretettel vesszük számba a múltat, az évben elért eredményeket, sikereket, kudarcokat. Másfelől szeretünk egy kicsit előre tekinteni a jövőbe. Valójában Mackó mester vezényletével mi már mindkettőt meg is tettük. Hiszen ameddig 2018. december 31-én lezártuk, 2019 január 1-én meg is nyitottuk motoros szezont. Folytassuk mégis egy fontos újdonsággal a Bugatti háza tájáról, akik persze szupersportkocsikban utaznak, de meglehet, hogy éppen forradalmasítják a fékgyártást. Azaz érdemes motoros szemmel is vetni egy pillantást arra amit csinálnak.

Leszivároghat a motorkerékpárokhoz? Végtére is a Bugatti a Volkswagen konszern alá tartozik, akárcsak a Ducati…
Arról már nem is beszélve, hogy a fékezés és biztoság fejlődéstörténetében nem ez lenne az első alkalom, hogy a négykerekűek világából kezdenek el adoptálni valamit a motorosok örömére. Így volt ez az ABS technológiával is, ami 1987-ben mutatkozott be a BMW K100 modellen. Holott a csúcskategóriás Mercedes és BMW autókban akkor már lassan egy évtizede megjelentek.
De félre ezzel a rövid kitekintővel, lássuk mivel állunk szemben. A Bugatti egy 3D nyomtatással előállított, 2.9 kilogramm tömegű, titánium (pontosabban Ti6Al4V – titanium-aluminium-vanadium ötvözet) féknyereg tesztjét mutatja be az alábbi videóban. A kész alkatrész 2’213 rétegből áll és darabonként 45 óra előállítani.
https://youtu.be/hPkY8nBWxoU
A videóban megmutatott teszt csúcspontja az, amikor a karbon-kerámia tárcsát közel 400-ról 67 km/órás sebességig fékezik. A tárcsa ekkor 1025oC hőmérsékletig hevül és szinte szemvakítóan izzik – egyelőre rávilágítva arra, hogy a közúti felhasználáson tűzvédelmi szempontból még szükség van egy kevés finom csiszolásra. A lecke azonban fel van adva: a Brembo, a J. Juan vagy a Nissin számára ki van jelölve az út, hiszen a 3D nyomtatás új távlatokat nyithat a féknyergek gyártásának a jövőjében.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Igyekezzünk a lehető legrövidebbre venni a holtszezont! Ezért 31-én rövid földutas évadzáró, majd másnap rögtön jön az évadnyitó is!
Elolvasom »Evel Knievel egy igazi szuperhős volt - abban a korban, amikor még nem voltak motoros szuperhősök. Most 51 éve történt első horror bukása.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »