Új év, új esztendő, sokunknak a mai 2019 első munkanapja. Két dolgot szoktunk ilyenkor csinálni. Egyrészt előszeretettel vesszük számba a múltat, az évben elért eredményeket, sikereket, kudarcokat. Másfelől szeretünk egy kicsit előre tekinteni a jövőbe. Valójában Mackó mester vezényletével mi már mindkettőt meg is tettük. Hiszen ameddig 2018. december 31-én lezártuk, 2019 január 1-én meg is nyitottuk motoros szezont. Folytassuk mégis egy fontos újdonsággal a Bugatti háza tájáról, akik persze szupersportkocsikban utaznak, de meglehet, hogy éppen forradalmasítják a fékgyártást. Azaz érdemes motoros szemmel is vetni egy pillantást arra amit csinálnak.
Arról már nem is beszélve, hogy a fékezés és biztoság fejlődéstörténetében nem ez lenne az első alkalom, hogy a négykerekűek világából kezdenek el adoptálni valamit a motorosok örömére. Így volt ez az ABS technológiával is, ami 1987-ben mutatkozott be a BMW K100 modellen. Holott a csúcskategóriás Mercedes és BMW autókban akkor már lassan egy évtizede megjelentek.
De félre ezzel a rövid kitekintővel, lássuk mivel állunk szemben. A Bugatti egy 3D nyomtatással előállított, 2.9 kilogramm tömegű, titánium (pontosabban Ti6Al4V – titanium-aluminium-vanadium ötvözet) féknyereg tesztjét mutatja be az alábbi videóban. A kész alkatrész 2’213 rétegből áll és darabonként 45 óra előállítani.
A videóban megmutatott teszt csúcspontja az, amikor a karbon-kerámia tárcsát közel 400-ról 67 km/órás sebességig fékezik. A tárcsa ekkor 1025oC hőmérsékletig hevül és szinte szemvakítóan izzik – egyelőre rávilágítva arra, hogy a közúti felhasználáson tűzvédelmi szempontból még szükség van egy kevés finom csiszolásra. A lecke azonban fel van adva: a Brembo, a J. Juan vagy a Nissin számára ki van jelölve az út, hiszen a 3D nyomtatás új távlatokat nyithat a féknyergek gyártásának a jövőjében.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »