A Triumph oldschool szekciójában az idei év két új modellről szólt. Az új 1’200 köbcentis Speed Twin azok felé kacsint, akik a vintage megjelenés mellett modern, tempós motorra vágynak. A szintén egykettesített Scrambler pedig inkább a macsó porszaggatóknak való, pláne a valóban dzsindzsakompatibilis XE kivitel. Mindazonáltal a Thruxton sem marad parlagon, de ez már a következő év muzsikája.
A leendő csúcskategóriás motort Triumph Thruxton R TFC néven emlegetik. A britek vélhetően egy új fogalmat akarnak elültetni az agyunkban. A TFC megfejtése a Triumph Factory Custom, ami a jövőben talán a kicsit erősebb, kicsit könnyebb, kicsit fullosabb, kicsit exkluzívabb kiviteleket fogja jelölni.
A kémfotókon két szembetűnő jelenség szúrja ki a szemünket. Az egyik, hogy a Thruxton és a töltött káposzta nem barátok. A másik pedig az, hogy a karbon olyan a mérnöknek, mint a háztáji embernek a WD-40: ha a kezébe kerül akkor használni fogja.
A hamisítatlanul café raceres, szénszálas műanyag fejidom szinte leugrik a fotókról. A szerepe azonban mint tudjuk nem csak az, hogy borzasztóan menő megjelenést kölcsönözzenek a motornak. Várhatóan a motor – száraz – tömege nem fogja elérni a 200 kilogrammos lélektani határt.
A TFC Thruxton azonban nem csupán egy szépen megmunkált, nyálcsoragatást előidéző idom, valamint első sárvédő. A Showa teleszkópokat minden paraméterében állítható Öhlinx NIX 30-ra cserélik. A fékhatásról Brembo monoblok versenyféknyergek gondoskodnának, a felnikre pedig Metzeler Racetec RR papucsokat húznának.
Ezt olvastad már?
Cimkék:
Elröppent egy újabb év, ismét eljött a szeretet ünnepe. Ilyenkor lehet az eltelt esztendőn is merengeni, és lehet előre is tekinteni.
Elolvasom »A Maserati legendája négy keréken él, de természetesen akad olyan elborult motorépítő, akinek eszébe jut motort építeni egy blokk talján köré.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »