Annyira szerettem az előző bukósisakomat, hogy nagyjából egy évet viaskodtam rajta: van bármi értelme lecserélnem? (A Nolan N40 Full-ra egy beszámoló erejéig még visszatérünk, mert a három éves szolgálata alapján megérdemli – a gyári N-Com B5 kommunikációval együtt remek párost alkotnak.) A tavaly téli off-road időszak alatt az erdei utakon azonban annyi ág vágott szájon, hogy néha már azt tapogattam a nyelvemmel: megvan-e az összes fogam… Meg ugye egy cross szemüveget sem lehetett használni hozzá a nem erre tervezett és túl alacsony homlok-kivágása miatt. Így tartósteszt bukósisakom végül is cserére került.
Hosszas vergődés után végül is a BMW GS Carbon mellett tettem le a voksomat – de nem a márka vagy a név miatt. Ugyan így eldobtam a crossover bukó zseniális variálhatóságát, cserébe jobb védelmet kap az arcom – és főleg a fogsorom. A választásnál a következő szempontjaim voltak: legyen sild a nap elleni védelem miatt, de ne legyen beépített napszemüveg. Utóbbira a por és a többlet tömeg miatt nem tartottam igényt. Legyen hatékony a szellőzése és mindenképpen dupla-D csattal rendelkezzen. A szám előtt is nagy helyet akartam, valamint az én fejformámra passzoló belső kialakítást. Mindezek megvoltak ebben a típusban, így egy matt fekete kivitel mellett döntöttem – a későbbi dekorálhatóság miatt.
A mindennapi élethez számomra elengedhetetlen a sisakkommunikáció is. Közel sem használom ki minden funkciójukat – még egy alapkivitelnek sem -, azonban a telefonálás és a túrákon az instruktor kollégákkal való kapcsolattartás elengedhetetlenek számomra – ahogy a prémium hangminőség is. Tanácsot kértem az EuroMotor üzletében, ahol meghallgatva az igényeimet a Sena 10R típusát ajánlották a jól felkészült srácok. Ők ezt be is szerelték – nekem már csak használatba kellett venni a kombót. Eddig fél év és jó 25-28 ezer kilométer tapasztalata gyűlt össze – engedjétek meg, hogy megosszam ezeket veletek.
A BMW GS Carbon a ma divatos túraenduro irányzatban utazik – azonban azt abszolút a funkcionális oldaláról közelíti meg. Azaz nem egy túrasisakból csináltak sildes kivitelt, hanem egy cross bukóból túrásítottat. Ennek jelei egyértelműen tetten érhetők: a sild formája, az arc előtti hatalmas kivágás, a héj formája, a napszemüveg hiánya és a dupla-D csatt mind erre utalnak. A sisak héja carbon ötvözet, így plexivel és silddel együtt is 1’450 gramm körül van – cross szemüveggel hordva lényegesen könnyebb. Rendhagyó módon kezdjünk a videójával!
Fél év legfontosabb tapasztalatait szedtük össze mozgóképes formában a GS Carbon bukóról
A GS Carbon kézben és fejen is könnyű viselet. Meglepően csendes – nem az élvonalban játszik, de közelít hozzá. A sild árnyékolásában ugyan nem veszi fel a versenyt a nálam előtte szerepelt olasz kobak zseniális kis napellenzőjével, de amikor levettem derült ki, hogy mennyire jó mégis. Ugyanakkor hatalmas piros pontot kap az aerodinamikai kialakítása. Idén is elég sok motoron próbálhattam ki – néha a közúton hazánkban megengedettnél kicsit nagyobb sebességgel is. Sehol és semmilyen fejrángatást nem produkált – így szezon elején még levettem a sildet, aztán már nem. Oké, hülyén néz így ki egy cruiserhez, cserébe sokkal kellemesebb motorozni benne.
A szezon elején még igyekeztem úgy motorozni, mintha láthatatlan lennék – tisztában voltam vele, hogy a szándékosan választott matt fekete bukó felér egy fél öngyilkossággal. Majd elkészült a dekorációja, amely ezt a kérdést is megoldotta. Fontos, hogy ez most egy átmeneti megoldás: vastag és nem erre a célra készült 3M fólia vonja be a sildet, az állszellőzőt és két hátsó elemet. Így a felragasztás sem prémium minőségű – viszont tökéletesen funkcionál. Így bátran hordom nyáron a sötét plexivel is.
Apropó, plexi. A gyári víztiszta közepesen jött be: nagyon melegedett erős napsütésben. Aztán egy jobb sorsra érdemes vadmadár megoldotta a dolgot, ugyanis amikor fejjel kivégeztem, leszakadt a vizor és a sild bal oldala is. Ekkor derült ki, hogy mennyi alkatrészt lehet utólag kapni hozzá. A tervezők gondoltak a sérülésekre: nagyjából fel tudod újítani a fejvédőt egy-egy hasonló balul sikerült kaland után. A lenullázódott gyári után egy teljesen sötét és egy High-Viz Orange plexit vettem a GS Carbonra.
Előbbivel egyrészt iszonyat állatul néz ki, másrészt tökéletes a legnagyobb nyári hőségben is. Borús időben még jól látok vele és egészen lecsökkent a sisak belsejének melegedése. Az igazi meglepi azonban a jól látós sárga vizor lett. Az oké, hogy borús téli napokon olyan, mint egy plusz pár száz wattos reflektor, de ami igazán meglepett, hogy napos időben sem folyik ki mögötte a szemem. Egyedül a besötétedés előtti percekben nem látok vele igazán tökéletesen.
Összességében minden szempontból teljes mértékben beváltotta a hozzá fűzött reményeimet a BMW GS Carbon bukósisak. Lássuk, hogy muzsikált a beszerelt Sena 10R sisakkommunikáció! A második oldalon vele folytatjuk – egy nagyon informatív videóval kezdve. Lapozz!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »