Zseniális mindenes: Nolan N40 Full tartósteszt

Bukósisak teszt
2015. május 18., hétfő - Macko

A Nolan 2015-re piacra dobott egy olyan fejvédőt, amely mindenféle felhasználásra meglepően jónak tűnik. Lássuk, mit tud valójában az N40 Full!

Hirdetés


Cimkék: , , , , , , , , , ,


Hozzászólások (13 hozzászólás)

TermonuklearisCsatamenyet -
Végre lehet együtt használni a plexit a napellenzővel. Nekem N43-van, és hordani kell magammal, ami nincs épp a fejemen… Meg a csatnak lehetne hosszabb szára, mert az elején szorította a nyakam, de azóta vagy a sisak, vagy a nyakam engedett, de már nem szorít. Amúgy fasza bukó!

Macko -
Az N43 sildje csak városi robogós sisak stílusjegynek kellett – én gyakorlati hasznát nem láttam. Ez viszont tényleg zseniális. 🙂 Ugyanakkor az N43 szellőzési szintjét ez az N40 biztosan nem fogja elérni – bár az állvédő-szellőző nagyon jó, de azt a fejtető-nyílást lehetetlen felülmúlni. 🙂 Ősszel visszatérek még a nagy melegben szerzett tapasztalatokra!

TermonuklearisCsatamenyet -
Néha tényleg jól jött a sild, de szerintem ront is a szellőzésen az N43-on. Meg irdatlanul dübörög nagy tempónál, és rázza a fejem, bár ez a motor “hibája” is lehet, mert kb. oda tolja a plexi a levegőt. Felhajtott plexivel ugyanez viszont 0 (nulla) plusz zaj. A szellőzéshez nincs sok hasonlítási alapom, de tényleg megindul a szél, amikor megnyitom. 😀 És nem is ázik be (ha csukva persze), pedig a múlt héten, kb. 500 km-t mentünk esőben vele.

Imre -
Nolan N103 sisakomat keszulok lecserelni, 5 szezont viseltem, neheznek es zajosnak talalom (miutan kiprobaltam egy mezei Helm integral sisakot). Az N40 egesz biztatoan hangzik, kicsit aggaszt az emlitett zajossaga, nem szeretnek cseberbol-vederbe, egyik zajos sisakrol egy masik zajosra valtani. Vajon miert tettek ra a kis szarnyakat? Csak kell legyen valami funkcionalis szerepe is, mert esztetiaki meggondolasbol kar lett volna elrontani a zajszigetelest. A PinLock-rol egy sajat tapasztalat (Nolan N103-an): bement a por a fo-plexi es a pinlock-plexi koze es mindkettot osszekarcolta – szerencsere nem teljes szelteben, eszrevettem a jelenseget amikor csak ugy 1cm karcos sav volt a pinlock-plexi szeletol befele. Kiszereltem a pinlock-plexit orokre.

Macko -
Imre: a PinLockot rendszeresen meg kell húzni! A por csak akkor talál utat magának alá, ha ezt elmulasztod. Ha össze is karcolja, az azt kell jelentse, hogy annyira elhanyagoltad, hogy már teljesen lötyögött. Viszont akkor pára ellen sem ért már régen egy ruppót sem…

TermonuklearisCsatamenyet -
Ezt nem is tudtam, hogy meg kell húzni néha. Nekem több mint egy éve van fent, de semmi gondom vele. Hogy kell csinálni ezt a meghúzás dolgot?

Macko -
A két kis pöcök, ami a szélein tartja, excentrikus. Amikor egy-egy negyedet fordítasz rajtuk (egyszerre egyen – ennyi kell neki kábé 2-3 havonta), azzal ráfeszíted a plexire. Így nagyjából 2 év alatt kimúlik egy PinLock, és akkor lehet cserélni. Cserébe végig tisztán látsz. 🙂

FeR1 -
Van egy sisakom, amiben már közel hét éve benne figyel a pinlock és nem húzkodtam semmit sem, de a por sem megy be alá és páramentes is marad a plexi. Szóval ez a meghúzós-kétévalattkimúlós sztori nekem is új. 🙂

szabiboy -
Az 5 évvel ezelőtti N103 még nem szilikonos szélű pinlockkal volt kapható. Az nekem is összekarcolta a plexit. A plexi cseréjekor szilikonos pinlockot vettem hozzá és azóta ilyen gondom nincs.

Macko -
Szabiboy: tényleg, 2009-ben az N43-on az első még nekem is szilikon nélküli volt. 🙂

TermonuklearisCsatamenyet -
Köszönöm! Majd ma ránézek a lencsére! Bár eddig szerencsére nem volt semmi ilyen gondom. 😀 Passzol és kész! Király cucc! Következő bukómban is tuti lesz! A beépített szemüveggel együtt!

Akcióval indult el az Euromotor új webáruháza – Onroad.hu -
[…] napig lecsaphatsz a benne levő igen kedvezményesen beszerezhető cuccokra. Külön kiemelném a tartósteszten is hibátlanul teljesítő Nolan N40 Full (a mai napig egész motoros pályafutásom kedvenc bukósisakja) elképesztően kedvező […]

Crossover bukósisak újdonságok a Nolan csoporttól – Onroad.hu -
[…] A Nolan csoport ugyan nem a világon elsőként, de az elsők között lépett be a nagyon jól variálható és sokféleképpen viselhető crossover sisakok piacára. 2009-ben kaptam meg az első tartós tesztre szánt ilyen jellegű fejvédőt, a Nolan N43 Air modellt. Itt olvashatod az első szezon végi összefoglalóját. Őt követte az X-Lite X-402GT, amely egy magasabb árfekvésben képviselte ugyanazt a szellemiséget. Őt is éveken keresztül viseltem, itt találod egyik tartósteszt beszámolóját. Majd következett a sorozat eddigi legjobb darabja, a Nolan N40 Full, amelynek a bemutató tesztje ide kattintva érhető el. […]

Előző bejegyzés

Nem dízel, de repülő motor: Yamaha Fazer blokkos siklóernyős trike

2015. május 16., szombat
Különlegesség

Következő bejegyzés

Kellemes meglepetés: Kawasaki Vulcan S teszt

2015. május 22., péntek
Új motor teszt

Ezeket olvastad már?

9 év, 100 000 km – Suzuki GSX 650F használtmotor teszt

2019. április 24., szerda

Mit tud egy 650-es sporttúra motor, hogyan bizonyított ennyi éven és kilométeren keresztül? Videós használtmotor-tesztünkből kiderül.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Legyél te is Űrdongó: Astone Elektron bukósisak menetpróba

2019. április 22., hétfő

Az Astone Elektron nem elsősorban a hosszú távú túrázásra lett tervezve, de vagány külseje mellett meglepően jónak tűnt motoron kipróbálva is.

Elolvasom »
Termékbemutató

Mi a jobb városban? E-bike, 50-es robogó vagy nagymotor?

2019. április 15., hétfő

A legsűrűbb budapesti forgalomban próbáltuk ki, hogy egy Benelli Achle E-bike, egy Keeway Zahara 50 robogó vagy egy Benelli TRK502 gyorsabb-e?

Elolvasom »
Városi közlekedés

Amikor megjavul a váltó egy egyszerű olajcsere nyomán

2019. április 12., péntek

Saját BMW F800GS-em közel két éves nyűgjét sikerült meggyógyítani. Pedig mechanikailag nem nyúltunk a motorhoz, csak egy olajcsere történt...

Elolvasom »
Technika

Hirdetés