Közelmúltban indult sorozatunk a motorozás alapjait igyekszik helyes logikai sorrendben felépíteni. Meg persze szó lesz számos olyan dologról is, amely ugyan nem elengedhetetlen a hétköznapokban, de egyszerű és könnyű megtanulni. Meg érdemes is. A motor, mint jármű egyensúlyának megismerésével kezdtünk, majd megtanultunk helyesen ülni a nyeregben. Ezek nélkül ugyanis tényleg kár elindulni. Most végre megmozdul alattunk a motor – de egyelőre a cél a lassú haladás megtanulása.

Helyes üléspozíció nélkül már lassan haladni sem tudsz jól. Ne ülj terpeszben, mindig fogd a tankot combbal!
Mikor is van erre szükségünk? Akár amikor megérkezünk az úti célunkhoz és keressük a házszámot. Vagy már felgurultunk a járdára hogy leparkoljunk. Esetleg összefutunk egy ismerőssel, akit elkísérünk egy darabon és közben dumcsizunk pár szót. Vagy már látjuk villogni a gyalogos lámpáját, tudjuk hogy mindjárt indulunk és a pirosunk előtti utolsó két méteren nem akarjuk letenni a lábunkat. De a technika elsajátítása hasznos lesz a későbbiekben akár a vészfékezés során is – majd ha odaérünk a sorozatban, meglátod!
Videónkban villámgyorsan összefoglaltunk mindent, ami a lassú gyaloglással egyező sebességű, mégis stabil és elegáns guruláshoz kell
Lássuk vázlatpontokban azokat a tudnivalókat, amelyekre mind szükségünk van!
Gyakorolj és csiszold a technikát tökéletesre. Meg fogja hálálni a befektetett energiát, hidd el! Egy jó vezetéstechnikai tréning során persze erre nézve is kapsz külső visszajelzést, hogy csináld jobban – úgy könnyebb és gyorsabb megtanulni.
Folytatjuk a sorozatot – legközelebb egy apró, de hasznos trükk jön, amely sokaknak nehézséget okoz. Pedig abban sem lesz semmi komplikált!
Cimkék:
Amennyiben megjelenésedben a legnagyobbakhoz akarsz hasonlítani, ám utcára való ruhákat keresel, az Alpinestars Monster cuccai neked valók!
Elolvasom »Az újságíróknak idehaza már nem nagyon van esélye igazi tartósteszt elvégzésére. Ám egy túravezető hamar beledob 30 ezret is egy Africa Twinbe.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »