Honda motor drága kincs, jó ha van, de még jobb, ha kettő van. És ebből legalább egy régi. Egészen biztos vagyok benne, hogy nem pont így szól az eredeti mondóka, de szerintem rendben van ez így. Az öreg japán nagymotoroknak ugyanis megvan a maguk rendkívüli bája és van most a világban valaki, aki annyira eredeti állapotú gépet tudhat a magáénak, hogy azt gyakorlatilag már lehetetlen fokozni. Ugyanis egy eredeti 1981-es Honda CBX-B került elő még összeszereletlenül, dobozban. Az azért menő, ugye?
Azaz a motor egyszerre nem csak egy vérbeli veterán gép, hanem egyazon időben vadonatúj is. Ez ám a paradoxon. De az biztos, hogy most akad valaki, aki ha összerakja a doboz tartalmát akkor egy olyan autentikus élményben lehet része, amit csak egy 1981-es, 1’047 köbcentis sorhatos, 24 szelepes levegőhűtéses erőforrás képes adni. Mármint újonnan.
A Honda CBX-B változatát 1981-ben mutatták be, három évvel az első CBX után. A modell sport-túra változatának szánták, 105 helyett azonban már csak 100 lóerőt préselt ki magából. Új, monoshock felfüggesztést kapott hátulra, előre pedig 39 milliméteres, állítható villákat, fejidomot valamint kemény dobozokat. A megnövekedett tömeg miatt pedig megerősítették a vázat és nagyobb féktárcsákat kapott előre.
De mi a fenét keres egy 37 éves motor az eredeti csomagolásában? Senki nem tudja biztosan. Egy népszerű elmélet szerint pont ezidőtájt a Honda adományozott néhány motort oktatási célokra olyan intézményeknek, amelyek motorkerékpárok szerelését is oktatták. Ezért nincsen gazdája, de hogy miért nem tűnt fel senkinek vagy miért merült feledésbe arra ez nem ad választ.
De akármennyire is magára volt hagyva az új, de mégis öreg motor. Ezúttal már megtalálta új gazdáját. Összesen 28’000.- amerikai dollárért, azaz hozzávetőlegesen 8 millió forintért kelt el. Irigykedünk.
Cimkék:
Ez már nem az a négyszázas: megismerhetjük a Kawasaki új, könnyű súlyú mezítelen harcozás, a 2019-es Z400-at.
Elolvasom »Lewis Hamilton talán a legmotorfüggőbb Forma 1-es pilóta most összetört egy Yamaha YZF-R1 versenymotort Jerezben.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »