A Nolan csoport mérnökei találták ki annak idején – lassan tíz éve – az úgynevezett crossover kategóriát. Ugyan létezett előtte is kivehető állvédőjű nyitott bukósisak, de olyan, amely igyekezett teljes értékű bukó optikáját is sugározni, nem. A sikersztori az általam évekig használt N43 Air modellel indult, majd jött az N44 és a szintén éveken át a fejemen vitézkedő N40 Full. (Utóbbiról rövidesen még beszámolunk egy tartósteszt-lezáró anyagban.) Most pedig a 44-es utódjaként a sokoldalúságot mindjárt két modellváltozattal tette hangsúlyosabbá a Nolan.
Ő szó szerint a legutolsó szériás N44 EVO folytatása – de értelemszerűen a mérnökök fejlesztettek rajta, hogy még jobb lehessen. Letakarható a plexi mechanika, ezzel védelmet nyújtanak a műszaki beltartalomnak, hogy ne mehessen bele kosz menet közben. Dupla homologizációval rendelkezik, azaz bevizsgálták állvédő nélkül nyitott sisaknak és azzal együtt zártnak is. Megtalálható benne a közelmúltbeli teszten az N100-5 modellben bemutatott több fokozatú belső napszemüveg is.
A szellőzését továbbfejlesztették – persze itt majd megint egy esetleges gyakorlati teszt adhat pontos információt, mert önmagában a belépőnyílások száma még kevés. (Bár ez utóbbiakból is van szép számmal.) Természetesen benne van a Nolan kommunikáció, azaz az N-com előkészítése is. És ami nagyon fontos: az állvédő a designhoz passzoló dekorokban pompázik, így végre nem üt el az egész sisak festésének színvilágától. Az N70-2 GT tizenhat színben, két héjméretben és XXS-től 3XL-ig kapható. Induló ára (nyilván a legegyszerűbb festéssel) 82’500.- forint lesz.
Ő már igazi újdonságnak tekinthető, hiszen egyesíti a crossover és az adventure kategóriát. A sild miatt tekinthetnénk az általam mai napig imádott N40 Full egyfajta folytatásának is, de itt a sild sokkal hangsúlyosabb. A szokásos dupla homologizáció itt is megvan, a dekor festésű állvédő pedig a valóban zárt kinézet miatt még fontosabb – így arcprotival tényleg kalandoros külseje van.
Természetesen igen fontos, hogy a könnyen levehető plexi miatt anélkül is használható, így valóban alkalmas lesz a terepes kalandozásokhoz. Akinek van ebben tapasztalata, az tudja mennyire fontos egy jó kis off-roados túra utáni aszfaltos hazaindulásnál, hogy lekapd a cross-szemüveget és visszatedd a plexit. Az esti hazamotorozás során beszerzett arcüreg-gyulladás esélye sokat csökken… Minden másban megegyezik a GT változattal, induló ára pedig 93’000.- forint lesz. Mindkét sisak jövő év elején érkezik a hazai forgalmazó Euromotor üzletébe.
Támogatott tartalom.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »