Egyelőre nem több mint egy koncepció motor, azaz ebben a fázisban még elhalhat a fejlesztés. De azért érdemes felkapnunk a fejünket a noalei gyár új, hatkilós gépére. A kínálatukat tekintve óriási űrt szüntetnének meg az Aprilia háza táján, hiszen a kisköbcentis RS modellek után rögtök a 900-as Shiver és a Dorsoduro következik. Na de mit vegyen az olasz virtus iránt rajongó, ha köztes lépcsőfokra vágyik? Hondát?
Felismerték a problémát az Aprilia háza táján és el is kezdtek dolgozni egy középsúlyú versenyzőn, és ehhez a lehető legtutibb alaphoz nyúltak. A kínálatuk nagyágyújához, a Tuonoban és az új RSV4-ben dolgozó 1’100 köbcentis V4-es erőforráshoz. Csak éppen levágták a felét. Pontosabban meghagyták belőle az első két hengert, hogy egy új, 660 köbcentis, immáron soros kéthengeres hajtóművet kapjanak.
A kialakított alumínium vázra pedig egyedi ruhakollekciót terveztek. Az idomokat a nagytesóhoz hasonlóan, a MotoGP-ben és Superbike-ban szerzett tapasztalataikat felhasználva, szélcsatornában faragták hatékony formára – és persze olaszok lévén szívdobogtató dizájnra.
Az RSV4-hez hasonlóan megörökölte a szárnyakat. Persze segítenek kigyorsításkor lent tartani az első kereket, növelik a stabilitást nagy tempónál és intenzív fékezésnél – csak éppen az a kérdés, hogy megmaradnak-e a szériagyártásig ezek az elemek. Konkrét adatokat még nem kaptunk, de találgatni azért szabad. Reálisan tekintve 100-120 lóerős gépet várunk, aminek a száraz tömege 150kg körül kellene, hogy legyen.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »