Az utóbbi idők komoly meglepetésmárkája a Benelli. A kínai tőkéből erőre kapó olasz motorgyártó cég a kisebb köbcentis szegmensekből építkezik szépen lassan felfelé a presztizskategóriákig. A receptjük egyszerű: platformjaikkal a legnépszerűbb szegmenseket célozzák, a kevésbé fontos részleteken spórolnak, a fontosabbakra odafigyelnek, neves beszállítókat nyernek meg maguknak és az egészre ráhúznak egy már bizonyított – khm! – dizájnt. Aztán fogják az egészet, olyan extrákat raknak rá, amikért máshol fizetni kell és beárazzák az egészet a szegmens alá. Működik? Működik.
Azonban eljött az ideje, hogy az olasz márka komolyabb vizekre evezzen. Először is itt van a vadiúj 752S modell. A motorban egy folyadékhűtéses, 754 köbcentiméteres DOHC sorkettes muzsikál, aminek a teljesítménye 82 lóerő 9’000 fordulat/percnél. Ehhez 66.4 newtonméteres forgatónyomaték társul. Ennek kell megküzdenie azzal a 228 kilogrammal, amiben már benne van a csurig töltött 14.4 literes tank.
A Benelli szokásához híven oszlopméretű, 50 milliméteres, fordított Marzocchi villákat pakolt előre, a fékezéshez pedig a Brembót hívták segítségül. A radiális féknyergek pont egy normál pizza méretével azonos, 320 milliméteres átmérőjű tárcsába kapaszkodnak. Kíváncsian várjuk, hogy milyen lesz élőben.
Ugyanerre a sorkettes motorblokkra alapozva a Benelli előállt egy prototípussal is. Mégpedig annak a motornak a nagytesójával, amiről BobMaster kollégánk a következőt írta: “…tökéletes példája annak, hogy ha valaki egy legendás név leporolásával vissza kíván térni a porondra, akkor azt hogyan tegye.” A Leoncino 800 ugyanazt a motorblokkot és felszereltséget kapja, amit a 752S.
Cimkék:
Egy futurisztikus naked és egy előremutató kalandmotort mutatott be a Honda 125 köbcentiméteres kategóriában.
Elolvasom »Becélozza a középső sávot az Aprilia. Mégpedig úgy, hogy levágnak az 1100 köbcentis V4-es erőforrásukból két hengert.
Elolvasom »A bajorok nem érték be azzal, hogy belepattintották a ShiftCam blokkot az RS modellbe. Azt akarták, hogy a sporttúra boxer mindenhol fejlődjön!
Elolvasom »A cél egy olyan bázis létrehozása, amely minden motoros számára hasznos lenne. Egyúttal azonban demonstrálná összetartásunkat és erőnket is.
Elolvasom »Kevés annyira eklektikus és csodált mororkerékpár márka létezik, mint a Bimota. Legutolsó klasszikus motorjukat nézhettük meg testközelből.
Elolvasom »Hazánktól elérhető távolságban nincs versenytársa Tirolnak és a Dolomitoknak. Kizárólag itt szervezi különleges motoros túráit a Biker's POIson.
Elolvasom »