Vannak még erős motorok a piacon, sőt akad még izmosabb is, mint a Kawasaki kompresszoros kolosszusa. De mégiscsak a H2 a Hulk – nagy, zöld, erős izé – ami előtt állva minden motorosnak egy picit összerezzen a szíve.
A hírnevét a nagytesó: a rendszámozhatatlan, de egyébként sem közútra való 300 lóerős H2R alapozta meg, de az utcai változatra szánt, 200 lovas H2 sem okozott senkinek csalódást. Sőt, a kifejezetten sport-túrás köpenyeget hordó SX kivitel is képes megdolgozni az ember pulzusát: ránk legalábbis így hatott. A tesztet ide kattintva olvashatod el, ha még nem tetted meg.
A Kawasaki a kölni INTERMOT kiállításon mutatta be a legfrissebb bestiát, a felpaprikázott bikát, ami 200 helyett immár 228 lovat bír cselekvésre. Azaz valamivel többet, mint 10%-ot rúgtak a Ninja H2 blokkján. Ez részben örömteli, hiszen a technológiai fejlődés, az előrelépés üdvös, mégis kicsit aggasztó, hiszen ez méginkább alapot ad arra, hogy félreértsék az emberek ezt a motort.
A több lóerő ellenére az új H2 erőleadása az SX fojtószelepének köszönhetően kezesebb lesz, mint ahogyan azt az elődje művelte. A teljesítménynövelés érdekében módosították a légszűrőt, a légszűrőházat, a gyertyákat és a motorvezérlőt is. Azonban az Euro4 követelményeknek továbbra is megfelel, tehát jövőre biztosan hozzá lehet jutni.
Új gumi kerül rá, 2019-től a Bridgestone RS11 lesz a gyári abroncs, valamint a féknyergeket is lecserélik. Az új szörnyetegre a Brembo Stylema monoblok nyergei kerülnek, amelyek a Panigale V4-ről lehetnek ismerősek. Természetesen felkerül rá a H2 SX-en megimsert TFT kijelző, amihez Bluetooth-szal lehet telefont párosítani. Ehhez a Kawasaki kidob egy Rideology nevű applikációt is.
Cimkék:
Vidámra változtatták a szomorú szezonzárást a Harley-Davidson főhadiszállásán és tartottak egy kávézós, zenélős közös gurulást.
Elolvasom »Korlátozott jogsihoz is jár a súlyosan menő megjelenés. Az új Yamaha YZF-R3-hoz a MotoGP-ben menő nagytesó, az YZR-M1 állt modellt.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »