Két évvel ezelőtt történt egy baleset, amely akkor felbolydította a hazai közvéleményt. Nem csak minket, motorosokat – azonban nekünk az eset ma is kiemelt jelentőségű. Akkor Gyulafirátót közelében egy személyautóval szemből a teljesen szabályosan haladó motorosok közé hajtott egy előzésbe kezdő 19 éves fiatalember. A balesetben egy hölgy életét vesztette, a mögötte utazó lány – ő Foki Niki – egy életre tolószékbe került, jelenleg egy mellkas pacemaker tartja életben. Az utánuk haladó motoron szintén egy női motoros társunk, Márta pedig mostanra 50 százalékban lett mozgássérült. Neki az évek alatt megszámlálhatatlan mennyiségű műtéte volt, új szakmát kell tanulnia, hogy a jövőben megélhessen.
Az ok pedig, amiért az eset aktuális: 2018. október 9-én, kedden reggel 9 órakor kezdődik a veszprémi bíróságon a balesetet okozó R. Richárd perének következő – várhatóan utolsó – tárgyalása. A baleset óta eltelt hosszú idő alatt számtalanszor adtam hírt saját közösségi felületeinken az eljárás során megtapasztalt problémákról. Végigültem az előző két tárgyalást és bizony sokszor kellett visszafogni magam, hogy ne adjak hangot méltatlankodásomnak. (Ez volt a disztingvált megfogalmazás…) Írok néhány példát. Miért nem készült drogteszt? Miért nem volt a helyszínre kirendelt igazságügyi baleseti szakértő? A bíró asztalánál miért nem tudta a rendőr a saját rajzát értelmezni és miért nem tudta elmondani, mit is rajzolt le a helyszíneléskor?
R. Richárd miért nem tudta elmondani saját magától azt a betegséget – és annak működését, tüneteit -, amire hivatkozva most kibúvót, enyhítést keresnek a felelősségvállalás alól? Miért adta a bíró azokat a mondatokat, szavakat a szájába, amiket hallani szeretett volna? Képzelhetitek a három motoros családját, az ő érzelmeiket és azok megnyilvánulásait! Többször meg kellett ezek miatt szakítani a tárgyalásokat. Első írásom után a motoros társadalom olyannyira komoly figyelemmel kísérte az egész folyamatot, sokan úgy döntöttek: el is jönnek a tárgyalásra és szolidaritásukat fejezik ki az elhunyt és lerokkant motorosok családja előtt.
Most, hogy eljön az utolsó tárgyalás, úgy érzem erre a szolidaritásra ismét szükség van. Ezúton kérek minden motoros társunkat, hogy fogjunk össze! Akinek lehetősége van arra, hogy kedden délelőtt Veszprémben legyen, jöjjön el! Nem is kizárólag a Gyulafirátót mellett történt tragédia miatt. Magunkért is tegyük meg! Legközelebb akár mi is kerülhetünk hasonló helyzetbe.
Addigra az előbb felsorolt “rendszerhibákat”, figyelmetlenségeket, hiányosságokat, netán vesztegetési kísérleteket szeretnénk kivenni a rendszerből. Változtatni KELL a jelenlegi eljárások impotens hozzáállásán, méltatlanul alacsony szintű büntetési tételein. Láthatóan csak ez az egy lehetőségünk maradt: az összefogás és hogy a jelenlétünkkel nyomatékosítsuk érdekérvényesítési szándékunkat.
Tehát nagyon fontos, hogy a lehető legtöbben legyünk ott Veszprémben. Azonban szeretnék mindenkit arra kérni, hogy a megjelenésünk teljes mértékben legyen szolidáris és együttműködő. Nem lehet hangos szó, kiabálás, semmilyen retorzió vagy incidens. Ezt rendkívül fontos betartani, hogy emelt fővel tehessük mindezt és büszkén állhassunk bármilyen szerv előtt érdekeink érvényesítése közben a jövőben is. Ezért legyünk sokan, de őrizzük meg a motorosok méltóságát. Most itt az idő, hogy tegyünk magunkért!
Köszönettel és motoros üdvözlettel:
Csapó Zoltán Zsolt
Motoros Érdekképviseleti Központ
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »