Ha visszatérünk egy pillanat erejéig 1992-be, akkor azt látjuk, hogy a Honda éppen nagyot robbantott. A CBR1000RR Fireblade nem csak igazodott a sportmotor gyártásának szabályaihoz, hanem újakat fektetett le. De mit lehet tenni? Manapság a név egy hajszálnyival kopottabb, mint annak idején volt. És ennek egyértelműen egyetlen egy oka van: a katalógusban szereplő adatok egy kicsit kevésbé tűnnek fényesnek, mint amit megszoktunk más gyártóktól. Hiszen egy ezres szupersport gépnek manapság illik 200 lóerőt teljesítenie. A Cibri ménesében azonban “csak” 189 paci található és pont elég ahhoz, hogy a vásárlók egy része elforduljon a modelltől.
Persze ennek is megvan a maga jól érthető oka. Mintegy öt évvel ezelőtt Masatoshi Sato – a Fireblade mögött álló projectmenedzser – megmondta, hogy képesek ők 200, sőt 300 lóerős motort is faragni. De nem ez a céljuk, hanem a súlycsökkentés. Ugyanis ott a Hondánál hisznek abban, hogy az igazán jó motor, amit nagyon fognak szeretni a tulajdonosaik az ennek a filozófiának a mentén születik.
De láttál te már kölyköt autóskártyában nem azzal nyerni, hogy “kéccázlóerő”? A világ nem így működik, hiába a jó gondolat: azok manapság meghalnak. Hiszen a CBR1000RR-ek jelentős része nem a Slovakia Ringen köt ki, hanem a Mecsekben hamburgereznek mellette tisztes úriemberek. És ha már valaki arra adja a fejét, hogy Fireblade-el díszítse a garázsát, akkor mit sem ér az egész, ha egy jó kiruccanás után nem tudja kibiggyeszteni a #200hp heshtaget az Instán.
A mostani hírek és szóbeszédek nem először láttak napvilágot. A japán Young Guns magazin – akik eléggé a tűzközelben vannak – korábban is meglengette, hogy jön ám az új CBR. Ráadásul nem is akárhogyan, hanem V4-es erőforrással. A Honda háza táján egyelőre nagy a titkolózás, de jobb ha úgy készítjük a lelkünket, hogy novemberben az EICMA keretein belül fellibbentik a fágylat a protitípusról. Érdekes lesz, és csak remélni tudjuk, hogy az elmúlt évek nem arra ösztönözték a vezetőséget, hogy dobják ki az ablakon a “light is right” szemléletet.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »