Figyelmeztetlek kedves olvasó, hogy a következőket fenntartásokkal kezeld, hiszen nem egy gyári bejelentésről beszélünk. Ezt az információt nem erősítették meg hivatalos helyről. Nincsenek hozzá kiszivárgott tervrajzok és tudtunk szerint egy különlegesen felkészített szuperkém sem hatolt be a Hondához, hogy lerántsa a leplet a nagy trükkről. Szó nélkül mégsem lenne érdemes elmenni mellette, hiszen a japánok a pletykálkodást sem veszik félvállról. Márpedig annak a szóbeszéd, hogy az új CBR1000RR V4-es erőforrással érkezhet, az tőlük származik. Ráadásul lehet benne valami.
A japán sajtó érthetően közel tanyázik a négy helyi motorgyártó óriáshoz. Az információ a Young Guns nevű helyi lap munkatársaitól származik, akik például azzal bizonyították már éles szemük megbízhatóságát, hogy ők voltak az elsők, akik megmutatták a világnak, hogyan fog kinézni az utóbbi idők egyik legnagyobb vihart kavart retró gépe a Z900RS.
Tehát az értesülések szerint a Honda egy két lépcsős fejlesztési tervet eszelt ki arra, hogy a Honda brutális sportmotorját tovább fejlesszék. Az első lépcsőfok a szolídabb. A gép Ride-by-Wire technológiát, újra konfigurált kipörgésgátlót és kanyar ABS-t kap. Ezen túl némi elektronikai frissítést és még néhány apróságot fejlesztenek, ami már önmagában sem hangzik rosszul. Ezek után jön képbe a Young Guns szerint a sokkal melegebb fázis, miszerint a CBR1000RR V4-es konfigurációt kap, ráadásul nem is később, mint 2019. Tehát hamar ki fog derülni, hogy mi az igazság.
A szóbeszéd valóság számlájára pedig ne felejtsünk el odafirkantani egy vaskos pontot. Mégpedig azt, hogy a méregdrága és különleges RC213-V-S modellel szerzett tapasztalatot kár lenne veszni hagyni. Sőt, arra is számíthattunk, hogy az ott megjelent technológia bizonyos megoldásai előbb vagy utóbb leszivágornak a CBR1000RR modellhez. A V4-es erőforrással simán tudják majd hozni a kategóriában lélektani határnak számító 200 lóerős teljesítményt és ami fő: mindezt jóval olcsóbban, mint a közel MotoGP technikát rejtő RC213-V-S. Egy biztos: ha a Honda ezt meglépi, akkor igen nagyot fordít a világ sarkán.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »