Azt hiszem senki nem panaszkodhat amiatt, hogy unalmasra sikerült volna az idei Spanyol Nagydíj. A jerezi versenypálya egyébként is egy kicsit a sport ki nem mondott otthonának tekinthető. Az ibériai-félszigeten a motorversenyek megbecsültségi indexe jóval magasabban áll, mint ahogyan azt mi itthon el merjük képzelni. Ennek az egyik komoly jele, hogy Circuito de Jerez lelátóin mindig fürtökben lógnak az emberek. A kilátogatók pedig nem csalódhattak, hiszen hazájuk versenyzője vitte haza az első helyért járó díjat. Tehát zsinórban másodjára, hazai közönség előtt, ezúttal is vitathatatlanul: Marquez lépett a dobogó legfelső fokára.
A spanyol versenyző az ötödik helyről indult és szokás szerint durván jó rajtot kapott el, de a világ szeme mégis Jorge Lorenzora szegeződött, akinek az előre könyökölésére azt hiszem bátran mondhatjuk, hogy senki nem számított. A helyét jó néhány körig tartotta, és egy pillanatra úgy tűnt, hogy Spanyolország egy izgalmas Ducati – Honda párbajnak lesz a helyszíne. Aztán persze Marquez helyre tette a dolgokat, utána pedig már makacsul tartotta magát az élen.
#Flossing @marcmarquez93 style 😆#SpanishGP #MotoGP pic.twitter.com/XSgga1Hlxm
— MotoGP™🇪🇸🏁 (@MotoGP) May 6, 2018
A hőmérséklet a pálya körül a vártnál alacsonyabban alakult a kezdetekben, aztán ahogy ez kezdett megváltozni, azzal egy időben a bukótérben elkezdtek gyűlni a motorok. Természetesen Alex Rins volt az első, akinél kezd felmerülni a gyanú, hogy a versenyzés helyett a kaszkadőr szakmát kezdte kipécézni magának, ugyanis a motorról leesésben lassan egyedülálló tapasztalattal rendelkezik. Őt követte Thomas Luthi és közfelhördülésre Cal Crutchlow.
Az igazi bowling-díj azonban Lorenzot illeti, aki már nagyon nézegette Dovizioso második helyét. Nem lehet nagyon hibáztatni: amikor látott rá egy minimális esélyt, hogy megszerezze azt, akkor egyszerűen megpróbálta. Ehhez egy kicsit túl kellett vállalnia magát, ami ha bejött volna, akkor a verseny nagy előzés lehetett volna. De, mint tudjuk: a túl sok “volna” fabatkát sem ér.
Hiszen jobb szélen megérkezett Pedrosa. Így először őt tarolta le, majd csapattársát, akiből láthatólag nem azok a szavak bukkantak elő, hogy “sebaj öcsém, ezt én is így csináltam volna.”
Ezért hibát felróni igazán nem lehet. Persze Lorenzo számíthatott volna a jobbról megérkező Pedrosára, de egy ilyen felfokozott, adrenalinpumpált előzési helyzetben ez nem életszerű. Vagy lehetne mondani, hogy nem kellett volna erőltetnie ezt a manővert, de akkor milyen jogon hívnánk őt versenyzőnek?
A kialakult helyzet azért volt, akinek a malmára hajtotta a vizet. Marquez elsősége még szilárdabb talajt fogott, Johann Zarco bekacsázott a második helyen, Andrea Iannone pedig felállt a pódium harmadik lépcsőfokára. Jó verseny volt, na! Két hét múlva innen folytatják a srácok a kultikus Le Mans-i Bugatti Circuit rövid pályáján.
Fotók: MotoGP
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »