Hol van ma már a betyár becsület, a rabló etikett? Joggal teszi fel ezt a kérdést az ember, hiszen szeretnénk azt gondolni, hogy létezik egy tolvaj tabu. Egy olyan határ, amit nem lép át az ember. Jó lenne azt hinni, hogy egy kemény melóval restaurált motor ebbe a kategóriába esik, de rá kell jönnünk, hogy ez közel sincs így. A tulajdonos természetesen szeretné visszakapni őket, de erre vajmi kevés esélye van. Vagy talán még annál is egy kicsit kevesebb.
A tolvajok egy melléképületet fosztottak ki, ahonnan minden mozdítható értéket kipakoltak, közöttük a két vintage motort. Az egyik egy 1952-es BSA Bantam volt, a másik pedig egy 1950-es Vincent Comet Racing Special, egy Gray Flash, amiből összesen 31 darabot gyártottak. A gépeknek a valós értéke sem lenne semmi, ha például egy aukción próbálnák elsütni őket, de Steve Daviesnek – a tulajdonosnak – nem ez fáj, hanem az, amit eszmei szinten képviseltek a csalódjában.
A motorokat ugyanis az édesapja tartotta karban és farigcsálta gondos munkával a szabadidejében, mintegy negyvenöt éven keresztül. Miután a tavaly motoneuron-betegség következtében elhunyt, a vasakat fiára és unokájára hagyta. Nem azért, hogy megőrizzék az utókornak, hanem hogy kiélvezzék a munkájának a gyümölcsét.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »