Van nekünk az a mondásunk, hogy jóból is megárt a sok. Márpedig szerintem ez egy marhaság. Ki hallott már olyanról, hogy valami jó és abból megártott volna a sok? Talán tömegével hullanak el az emberek azért, mert túl sok tiszta vizet isznak? Járványszerűen betegednek meg a sok kutyasétáltatás által kiváltott stresszcsökkenéstől? Motorosok ezrei bánják meg talán, hogy sokat motoroztak egy nap? Egy fenét. Ami árt, az a mértéktelenség, de az nem csak a „jó” dimenziójában képes rá.
Aztán megláttam az egyik giga műhely, a Termignoni új kipufogóját, amit az új V4 Panigale-hoz kínálnak és végigfutott rajtam, hogy talán ez lesz az az eset, ahol megdől ez az elmélet. Hiszen a motor alsó traktusában kivezetett kipufogó is jó, az ülés alatt kivezetett dörmögő is jó.
Akkor mégis mi lehet a baj? Aztán rájöttem, hogy ezeket most nem két külön „jó” dologként kell vizsgálni. Ez egy önmagában megálló komplex rendszer, amit távolról, egyben kell szemügyre venni. Egy dolgot mondjuk el kell ismerni: tényleg nem szól rosszul.
Egy egészként vizsgálva viszont egészen egyszerűen nem jó. Az ember szeme mindig levágná valamelyik párost. Egyetlen helyzetben működik és ezt a fenti videóban ki is használták: sötétben. Nincs az a fekete öves gépész nerd, aki ne kérdőjelekkel a szemében szembesülne a mindenhonnan jövő lángcsóvácskákkal az első pillanatban. És ennyi, semmi több. Csak egy kis vagánykodás napnyugta után a benzinkúton. Ez viszont bocsánat, de így egészen egyszerűen bazári. Az áráról jelen pillanatban még nincsen pontos információnk, de ha egymás mellé tesszük a Termignoni és a Panigale neveket, akkor azonnal felsejlik előttünk egy komolyabb használt motor ára.

Cimkék:
Nem semmi mészárlás történt, amikor a tökrészeg sofőr keresztül hajtott tíz nagymotoron. Szerencsére nem a tulajdonosok intézkedtek.
Elolvasom »A thaiföldi KTM képviselet bemutatott egy igazán művészi fényezést kapott 250 köbcentiméres KTM motorkerékpárt.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »