Ha valaki esetleg állt már a motorja mellett tanácstalanul egy láncszakadás következtében, az tudja, hogy milyen kellemetlen perceket is tud az okozni. „Biztos nem ápolta, nem ellenőrizte, megérdemli.” – csap le a nép haragja az egyszeri motorosra. Pedig nem csak ez lehet az oka.
A 2017-2018-as GSX-R1000 motorokat érintő visszahívás szele is máshonnan fúj. Tudniillik ezeknek a bringáknak az esetében fennáll egy kis veszély. Ha a lelkes rider egy komolyabb kigyorsításnál az egyes és kettes közötti váltásnál rúg egy üres fokozatot, akkor az azt követő magas fordulatszám elindíthatja a lavinát. Ha a hamarosan kellemetlen élményekben részesülő bajnokunk ebben a pillanatban úgy dönt, hogy kuplung nélkül megküldi a kettest, akkor jön a láncnyúlás vagy -szakadás. Egy Gixer esetében pedig ez már akár jelentős tempót is jelenthet. Mondjuk pályán – vagy legyünk őszinték, akár egy piros lámpánál.
A probléma először Franciaországban bukott ki. Majd az amerikai piacon is megjelent gyorsan két hasonlóan pórul járt masina, és számos más Suzuki piacon is elkezdték jelezni tényállást. A gépek vizsgálatakor pedig egyértelművé vált a helyzet. Az anyavállaltnál arra jutottak, hogy a motorvezérlő egység – azaz az ECM – programozásában van a hiba. Amiatt viselkedik rakoncátlanul ebben a helyzetben. A megoldás érdekében a Suzuki értesíti az érintett ügyfeleit, akikből nincsen kevés. Az visszahívás 3’100 motorkerékpárt érint világszerte. A helyzet gyors és hatékony orvoslása érdekében kicserélik a kérdéses motorvezérlőt. Az érintett szervizek természetesen láncot és lánckerekeket is cserélnek, ha a szükség azt megkívánja.
Cimkék:
Egy legendává nemesedett márka alapítójának szebb emléket nem lehet álltani, mint amilyen az Airforce lett a Moto Guzzi megálmodója számára.
Elolvasom »Hogy nézne ki, ha a Rolls-Royce és a Porsche belefognának a motorgyártásba? Egy grafikus leskiccelte, milyenek lennének az autógyártók motorjai?
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »