Sőt, innen a szlogen is, miszerint “You meet the nicest people on a Honda” – avagy a legrendesebb emberek Hondával járnak. 1958-as indulása óta nem sok mindent változtattak az alapokon, ez a 2018-as verzió is ügyesen keveri a retro hangulatot némi modern technikával. A 109 köbcentis blokk például injektoros lett és a világítás is LED-es, ugyanakkor még dobfékes megoldás lassítja a Honda Super Cub-ot.
Ez a 2018-as Super Cub a napokban kerül forgalomba Tájföldön, ahol egyébként többek közt gyártják is. Az új modellhez pedig ugye illik valamilyen különleges kiadás is, nagy ziccer lenne kihagyni. A Hondánál is így gondolták, ezért adtak is egy hónapot a K-Speed műhelynek, hogy faragjanak valamit a csepp paripából. Ők pedig nem sokat tököltek, össze is dobtak egy “Honda Super Power Cub”-ot. Próbálták megtartani az apróság vonalait, így az alapformát nem nagyon piszkálták: az indexeket apró LED egységekre cserélték, de a nagyobb gumik is sokat hozzátesznek a mokány kinézethez. Meg persze átfújták matt fekete-fehérre az idomokat, de ezt nem nehéz észrevenni.
Leginkább elöl lehet kiszúrni az apróbb, de annál ízlésesebb módosításokat: új kormányt, illetve markolat párost pakoltak fel, plusz a gyári lámpát lentebb költöztették és egyedi házzal építették körbe. A cuki, bicikliről származó csengő pedig felér egy aranyos poénnal. Az önindító és az index gombjai is kicserélődtek és odaakasztottak egy apró kilométerórát is, biztos ami biztos. A 17×2.50-es felniken feszülő gumikat a Vee Rubber-től szerezték be, az első villára pedig összehoztak egy egyedi fémházat, fokozva a méregzsák megjelenést.
Ezzel még messze nincs vége a listának, hátul kicsit megrövidült a motor, lecsapták ugyanis a váz végét és tettek a helyére egy saját gyártású sárvédőt. A lengőkart is egy új, alu darabra cserélték, valamint a rugók helyére is állítható egységek kerültek. Az a kis fekete bőr henger pedig nem más, mint egy szerszámtartó borzasztó igényesen kivitelezve.
Maga a K-Speed leginkább utángyártott alkatrészekkel foglalkozik, van is egy külön márkájuk rá, a Diablo. Kicsit kirámolták a raktárat a kis Hondához, az összes indexet LED-esre cserélték, de a hátsó lámpa is saját cucc. Ahogyan a kipufogó és a mintás oldalelemek – habár ezek mind csak ehhez a géphez lettek kifejlesztve. Szóval akár még az is lehet, hogy külön rendelésre is lesz lehetőség az egyedi kiegészítőkből.
További apróságok még a gránát külsejű szelepsapkák és a CNC-zett lábtartók. Az ülést csak kicsit bántották, a módosított formán kívül még újrabőrözték és profin megvarrták. Elölről eltűnt a Honda logó és a díszrács, helyére Diablo matrica került. Oldalt viszont megmaradt a gyári jelölés.
Nekem nagyon átjön a kis Super Cub, de sajnos nem úgy néz ki, hogy a Honda rábólintana akárcsak egy limitált szériára is. Pedig komolyan vennék belőle! És ti?
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »