Marc Coma tudja, mitől döglik a légy. Mégis csak ötször nyerte meg motorral a Dakar Rally-t – ő még győzött Afrikában és négyszer Dél-Amerikában is. Az idei pedig már a harmadik olyan futam, ahol ő a versenyigazgató – és mivel pont Coma jelentette ki a 40., jubileumi megmérettetés előtt, hogy minden idők legkeményebb Dakarja lesz, hát lehet hogy tudta miről beszél. Mostanra a mezőny talpon maradt tagjai mind igazat adnak neki. A nagy veteránok is elcsigázva mondják naponta a célban: ez most durvább, mint valaha.
A második két napos maratoni szakasz vette kezdetét a tegnapi 11. etappal. A reggeli 179 kilométeres összekötőt egy nem túlságosan hosszú, ám hatalmas dűnéken át vezető és navigációs szempontból is komoly, 280 kilométeres speciál követte. Amelyen az izgalom kedvéért kevert rajtsorrendben indult a mezőny eleje: a legjobb 10-10 motor és autó, illetve az 5 élen álló kamion váltakozva rajtolt el. Ez pedig a motorosok dolgát nem könnyítette meg.
Az előző nap eltévedtek a rajttól kezdve dominálták a szakaszt. Toby Price végig fölényesen vezetett, Meo és Benavides pedig váltakozva haladtak a második-harmadik helyen. Ricky Brabec nagyrészt negyedik volt, míg az összetettben hatalamas előnnyel rendelkező Matthias Walkner szinte végig Stephan Peterhansel 300-as rajtszámú Peugeot-jával együtt haladt. A puha dűnéken megelőzte a kétkerék-hajtású autót, a tempós szakaszokon viszont maga elé engedte – bízott a rutinos páros navigációjában. Így 11 percet vesztett Price-hoz képest.
Hihetetlen, hogy az idei Dakar Rally során hányan estek ki a közvetlen élmezőnyből is. A legelején Sunderland is vezető pozícióból, aztán mind a két Yamaha (Adrien van Beveren szintén abszolút esélyesként az élről) – és ez a sorozat tegnap is folytatódott. Joan Barreda már negyedik napja sérült térddel versenyzett, és a 10. szakasz után a tizenegyediken is eltévedt. Többször megállt fájdalmai miatt, majd némi bolyongás után Medanitos városában elfogyott az akarata.
Hiába indult reggel még a második helyről, megállt, levette fájós-dagadt lábáról a csizmát, és jelezte a versenyigazgatóságnak, hogy feladta a Dakart. Pedig nála nagyobb harcos azt hiszem, kevés van a Földön… Ráadásul az első tízből nem is csak ő volt az egyetlen! Az egyre jobban teljesítő – bár szintén a folyómederben történt csoportos eltévedésnek áldozatul eső – Stefan Svitko a 10. szakaszon hatalmasat bukott. Ugyan elkezdte a tegnapi etapot, azonban közben olyan fájdalmai lettek, hogy ő is elengedte a további harcot.
Az élen így maradt Matthias Walkner, akit most összetettben Kevin Benavides és Toby Price követnek – de 32 illetve 39 perces hátránnyal. Azonban Walkner a célban nagyon őszintén el is mondta: itt a legeslegkisebb hiba is elég, hogy az ember kihagyjon egy pontot, amely azonnal minimum húsz perces veszteséget jelent – vagyis a hátralevő távon bármi megtörténhet. Csakhogy a hátralevő táv alaposan lerövidült: a szervezők a maraton második napi szakaszát a körülmények miatt a motorok és quadok számára törölték. Így ők ma közúton mennek San Juanba.
Joan Barreda arca a videóban mindent elárul…
Gyenes Mani ismét a harmincadik helyen verekedte végig magát a 11. szakasz gyorsaságiján, összetettben pedig a kiesések miatt tovább jött fel: most a 24. pozícióban van. Azon kevesek egyike, aki eddig semmilyen büntetést nem kaptak, vagyis minden versenykilométert megtett és hibát nem követett el. Ez sem kis eredmény azért! Saghmeister Gábor pedig a még mozgásban levő 86 motorból az utolsó helyen futott be a célba – ő összesítve az eddigi versenynapokat a 80., vagyis szintén lépett néhány helyet előre. Egy veszélyes nap van még hátra, nagyon drukkolunk nektek, fiúk!
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 8 | TOBY PRICE | KTM | 04H 01′ 33” | – |
2 | 47 | KEVIN BENAVIDES | HONDA | + 00H 01′ 38” | – |
3 | 19 | ANTOINE MEO | KTM | + 00H 06′ 31” | – |
4 | 20 | RICKY BRABEC | HONDA | + 00H 07′ 34” | – |
5 | 2 | MATTHIAS WALKNER | KTM | + 00H 11′ 01” | – |
6 | 3 | GERARD FARRES GUELL | KTM | + 00H 12′ 32” | – |
7 | 40 | JOHNNY AUBERT | GAS GAS | + 00H 19′ 38” | – |
8 | 12 | JUAN PEDRERO GARCIA | SHERCO | + 00H 22′ 46” | – |
9 | 61 | ORIOL MENA | HERO | + 00H 27′ 00” | – |
10 | 68 | JOSE IGNACIO CORNEJO FLORIMO | HONDA | + 00H 27′ 08” | – |
Helyezés | Rajtszám | Név | Márka | Idő/Különbség | Büntetés |
1 | 2 | MATTHIAS WALKNER | KTM | 36H 33′ 37” | 00H 01′ 00” |
2 | 47 | KEVIN BENAVIDES | HONDA | + 00H 32′ 00” | – |
3 | 8 | TOBY PRICE | KTM | + 00H 39′ 17” | – |
4 | 3 | GERARD FARRES GUELL | KTM | + 00H 49′ 17” | – |
5 | 19 | ANTOINE MEO | KTM | + 00H 59′ 05” | 00H 01′ 00” |
6 | 20 | RICKY BRABEC | HONDA | + 01H 18′ 10” | – |
7 | 40 | JOHNNY AUBERT | GAS GAS | + 01H 49′ 34” | 00H 19′ 00” |
8 | 10 | PABLO QUINTANILLA | HUSQVARNA | + 01H 53′ 19” | – |
9 | 68 | JOSE IGNACIO CORNEJO FLORIMO | HONDA | + 02H 05′ 57” | – |
10 | 61 | ORIOL MENA | HERO | + 02H 13′ 07” | – |
Fotók és videó: Dakar.com
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »