A napokban járta be az internet világát az a facebook bejegyzés, amit az ausztráliai autópályarendőrség tett közzé. Furcsa és ritka eset, egy motoros kolléga fordítva vette fel a bukósisakját, de nem véletlenül, erre megvolt az alapos indoka.
Mivel a motoros arcán egy kellemetlen pattanás nőtt, a bukósisak fel- és levételénél problémát okozott neki: zavarta a sisak szíja. Ezért döntött úgy, hogy a gyári utasításokat nem veszi figyelembe és fordítva veszi fel a bukót. Az érdekes magyarázat nem hatotta meg a szerveket és 319 ausztrál dollár – mintegy 65 ezer forint – büntetéssel jutalmazták a húzását. Grátiszba még három büntető ponttal is megajándékozták.
A büntetés teljes mértékben jogos, mivel a bukósisak az egyik legfontosabb védőfelszerelés motorozás közben. Egy kisebb esésnél is súlyos fejsérüléseket szerezhetett volna, ami után nem az az apró pattanás lett volna a legnagyobb problémája. Magyarországon is a bukósisak az egyetlen kötelező védőfelszerelés motorozás közben, amire a rendőrség itthon is figyelni szokott. Ezért nem érdemes egy kisebb utat sem megkockáztatni bukó nélkül – és nem elsősorban a büntetéstől való félelem miatt. Egy rövid út során is történhet velünk olyan, amikor szükség van a védőfelszerelésekre. Sajnos a nyári kánikulák során még mindig rengeteg motorost látni, akinél a póló-rövidgatya-sportcipő (vagy még inkább a hírhedt papucs) a divat. Remélhetőleg a jövőben egyre többen fognak rájönni arra, hogy milyen veszélyes tud lenni az ilyen „lenge” motorozás. Itt a karácsony, mindenki írja fel a kívánságlistájára a hiányzó védőfelszerelést!
Cimkék:
Az ilyen és ehhez hasonló helyzetek okozzák sokszor a motoros-autós ellentétet. Egy meggondolatlan előzés, és már meg is történik a baj.
Elolvasom »A Google kamerás autója előtt csattant egy motor két személlyel együtt egy autóba. Úgy tűnik, a baleset szerencsésen végződött.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »