A Honda ismét elkapta a fonalat, és nagyon gyorsan hoz ki izgalmas gépeket. Tokióban például bemutattak egy Neo Sports Café nevű tanulmányt, amelyből aztán nem sokkal később Milánóban már nem hogy egy, hanem mindjárt három sorozatgyártású modell lett. Ez szokatlanul gyors tempó a mai világban, amikor mások néha évekig kábítanak koncepciójárművekkel. Éppen a fentiek miatt érdekes, hogy az EICMA pavilonjában debütált egy másik érdekes aranyszárnyas tanulmány, a “turbinalámpás” CB4 Interceptor vajon szintén rövidesen szalon-éretté válik-e?
Erre nézve jelenleg semmilyen biztos információval nem rendelkezünk – ezért is maradt a cikk címe kérdés formában. Azonban néhány héttel a milánói seregszemle után megjelent egy videó, amely némileg arra enged következtetni, hogy talán a CB4 Interceptor sem marad meg kiállítási darabnak. Konkrétum persze nem derül ki róla, de az a tény, hogy a japánok tovább foglalkoznak a témával, erősen biztató.
A kisfilmben a különleges motor részletes felépítését is láthatjuk, de ami fontosabb: az elsőre feltűnő különleges első lámpatest lényege is kiderül. Ez nem csak optikailag, hanem funkciójában is egy turbina. A menetszél hozza mozgásba, és elektromos energiát termel. A Honda szerint ez “tiszta energia”, amelyet nyilván részben a másik unikum (nem szilva!), vagyis a tankon levő kijelző ellátására is fordítanak. A hatalmas felületen akár a navigáció, akár a telefonunk adatai, akár a Connected Ride rendszere, akár a segélyhívó funkció elérhető.
Természetesen némi kérdés azért felmerül az elgondolás logikájával kapcsolatban. A CB4 Interceptor tehát belső égésű motorral mozog, közben “tiszta energiát” termel a lámpájába épített turbina. Ez a logika kicsit sántának tűnhet. Persze lehet, hogy majd egy elektromos motorban látjuk egyszer viszont ugyanezt a rendszert – ott pedig reálisabbnak tűnik a létjogosultsága. Mindenesetre kíváncsian várjuk, merre lép tovább a Honda!
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »