Ugratni klassz dolog. Amikor felemelkedünk a motorral együtt és elkönnyül a testünk, egyfajta súlytalansági állapot jön létre. Ehhez nem is kell nagyot repülni meg akrobatáskodni, szinte elég ha kicsit elkönnyül alattunk a futómű. Hőseink persze nem érték be ennyivel és vagy látványosabbat akartak röppenni paripájukkal, vagy nagyon precíz ugrásra vállalkoztak. Mivel ez az epizód is az elkerülendő manőver kategóriáról szól, nyilván nem sikerült egyik sem.
Persze hogy mindennel lehet, azonban minél rövidebb a tengelytáv, annál több tudást igényel. No meg sem a kevéske teljesítmény, sem a kis kerékméret sem segít a pilótának, hogy a levegőben egyensúlyban tarthassa a robogót. Az egyensúly pedig nem is az oldal-, hanem a hosszirányra vonatkozik. Nagy röppenés után a kis automatákkal ugyanis könnyű orra esni.
Fiatal hősünk is így tett. A földes ösvényen jól eldobbantott, azonban az első pillanattól látszott, hogy ennek nem lesz jó vége. Sikerült is első kerékre, majd arcra érkeznie. Ráadásként bukósisakot sem viselt, így tényleg szerencsésnek mondhatja magát, hogy megúszta csúnya fejsérülés nélkül.
https://youtu.be/I89DS7Hhrgk
Szóval ezt a módszert mindenképpen kerüld el – na nem mintha a következő vonzóbb lenne!
Második emberünk tapasztaltabb volt. Látszik, hogy nem először motorozik. A célja simán betenni a kis motorját egy zárt furgon rakterébe. Persze ezt akár egyedül is megtehette volna puszta fizikai erővel, mivel valóban könnyű gépről volt szó. Ő azonban inkább egy rámpaként odatámasztott raklap segítségével be akart ugratni.
Nyilván a látványra ment, hiszen a képanyag rögzítéséről is gondoskodott. A dolog azonban egy nagyon egyszerű dolgon csúnyán elvérzett: nem győződött meg róla, hogy ha a raktér aljánál eleve magasabban levő felhajtóról még el is emelkedik, már sehogy nem fér el a rendelkezésre álló magasságban.
Ezt a buktát ide kattintva tudod megnézni.
A hátsó ajtó éle pedig nagyon csúnyán útban volt. Sisakot persze ő sem viselt – és azt hiszem, neki még jobban is fájt a mutatvány, mint ifjú robogósunknak. Reméljük, egyiküknek sem sérült sem a fizikuma, sem a lelke komolyan – mindenesetre jobbulást mindkettőjüknek!
Forrás: CONTENTbible
Cimkék:
Éledezőben van a Mondial név. A HPS300 vagány kis városi furikázó lehet, de ne szaladjunk előre, hiszen még csak a felcsigázási fázisban van.
Elolvasom »Valószínűleg nem túl sok. Bemutatkozik Sarah ’Lezito’ Vignot, akit túlzás nélkül hívhatunk profi stunt ridernek. Közben fiatal, csinos és csaj.
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »