A Benelli egy ideje már keresi a saját identitását a modern motorok között, főleg amióta kínai kézbe került. Pedig a gépeikkel nagy baj nincs, ezt a TRK502 tesztje és a vadiúj Tornado 302 kipróbálása is bizonyította számunkra. Most azonban sikerült egészen új egyéniséget szerezniük, a baj csak az, hogy úgy tűnik, nem a sajátjukat. Az új modellpaletta az EICMA alatt debütált, ahol még szembetűnőbb volt a hasonlóság a Ducati motorjaival.
Kezdjük is a Milánóban bemutatott 752 S nevű streetfighter motorral. A blokk egy sorkettes 754 köbcentis egység, 82 lóval és 67 Nm nyomatékkal. Elöl két tárcsás, négy dugattyús fék, hátul egy tárcsa egy dugattyú a felállás, az ABS gyárilag jár a motorhoz.
Ha a képek alapján más plecsnit képzeltetek el a tankra, semmi gond, egyáltalán nem nehéz feladat belelátni a Ducati Monstert, sőt. Mutogatni való térhálós váz, ismerősen ívelt benzin tank és kísértetiesen hasonló fényszóró, de még a nyereg formája is mind-mind erősen hajaznak a legendás honfitársra.
Aztán van itt egy crusier is, a 402 S. 399 köbcentiméteres motor, 39 lóerős teljesítmény és 35 newtonméter nyomaték. Képzeljük el ezt a gépet egy kiadós tömegelő kúra után: nagyjából háromszor ekkora blokkal, nagyobb felnikkel és gumikkal, valamint masszívabb vázzal. A végeredmény? Egy Ducati Diavel – még a színek is passzolnak.
Jöjjön egy Ducati Scrambler, akarom mondani Benelli Leoncino 500 Sport. 500 köbcenti és két henger a blokk tudása, amiből 48 lovat és 45 Nm nyomatékot sikerült kisajtolni. Kívülről egyfajta modern retro dizájnnal bír, de ha megszabadítjuk attól az apró plexitől, egyből mintha egy Scramblerrel néznék szembe. Ha más nem is, a tank ívelése és az ülés vége azonnal a pirosak motorjára emlékeztet.
Végezetül jöjjön a TRK 251, ami úgy néz ki, mint egy agyon szálkásított Multistrada. A belépő szintű motort egy 249 köbcentis egyhengeres mozgatja 26 lóerővel és 21 newtonméter nyomatékkal. Szintén térhálós váz, USD villák, 280 milliméteres úszóágyazású tárcsafék négy dugattyúval és a Ducati vörösnél egy árnyalattal halványabb fényezés. Ha teljesítményben nem is, megjelenésben sikerült erősen hasonlót alkotni, mint a Multistrada.
Bónuszként a végére még egy találós kérdés. Ha ránéztek erre a Benelli Imperiale 400-ra, melyik japán motor ugrik be róla?
A megfejtés nem más, mint a Kawasaki W800.
Félreértés ne essék: simán meglehet, hogy motorként, technikai tudás szempontjából kifogástalan gépek lesznek ezek. Csak kár, hogy a jövőbeli tulajdonosoknak sokat kell majd magyarázkodniuk, hogy nem, ez nem egy Ducati. Már ha akarnak…
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »