Kínai vagy olasz? Benelli Tornado 302 ABS (2017) teszt

Új motor teszt
2017. október 31., kedd - BobMaster

A Benelli Tornado 302 kicsit olasz, kicsit kínai, az indiai piacra szánták és mindezek ellenére nem nevezhetjük európai szemmel sem rossznak.

Hirdetés

Sokat a szemnek

A Benelli Tornado 302-t tízlépésnyi távolságból vizsgálva kevesen tippelnék meg helyesen, valójában mekkora blokkot is rejtenek az idomok. A forma nagyon rendben van, mint az összes olasz motornál. Az idomok alól kikandikáló térhálós csőváz, a fordított első teleszkóp, a dupla féktárcsa és amúgy az egész, aprónak nem nevezhető kiterjedése legalább 600-750 köbcentis és 100 lóerő környéki sportmotort sejtet. Az igazság ezzel szemben az, hogy a Tornado 302-ben mindössze egy A2 kategóriával is vezethető, 38 lóerős sorkettes blokkot találunk.

Élő ember meg nem mondja ránézésre, hogy hány köbcentis

Ez picivel erősebb, mint a korábban tesztelt BMW G310R, a lóerő- és nyomatékcsúcs lényegesen feljebb helyezkedik el, 10’000-es fordulat felett. Ennek megfelelően a hatfokozatú váltó áttételezése elég rövid, a fokozatokat szinte másodpercek alatt elhasználjuk. Az óra szerinti 100-as utazóhoz 7’000-en kell tartani a műszerfal fordulatszám-mutatóját. Amikor nyugodtabban gurulgatunk, 4-5’000 között tartva, akkor sem rángatja a láncot, de akkor olyan semmilyen. Igazából a Benelli Tornado-t folyamatosan tépni kell, ha hallani akarjuk az oroszlán üvöltését a kipufogóból és meg akarunk felelni a rólunk alkotott sztereotípiáknak.

Videónkban alaposan körbejárjuk a Benelli Tornado 302 minden porcikáját

Talán pont a gáztépésnél érheti egy kis kritikai észrevétel a Tornado-t. A japán vagy német vasakhoz szokott motorosoknak a gázkar túl nagy úton jár, szinte fogást kell váltani rajta, ha ki akarjuk használni a teljes tartományt. Ugyanez elmondható a váltóról, ami könnyen jár, szó szerint olyan puha, mint a pulton felejtett teavaj a nyári konyhában. Kicsit hosszú az útja, kapcsolgatás közben megtaláljuk vele a kívánt fokozatot, de hiányzik belőle az a feszes, precízen kattanó érzés, amit a japán motorokon már számtalanszor tapasztaltunk.


A teszt a következő oldalon meglepő részletekkel folytatódik, lapozz!

Hirdetés

Ezt olvastad már?

Vadiúj V2-es blokkokkal jönnek az SWM gépei

Vadiúj vékettők

Cimkék: , , , , , ,

Előző bejegyzés

A görög buli: Africa Twin találkozó az Akropolisz hazájában

2017. október 29., vasárnap
Túrabeszámoló

Következő bejegyzés

Vidd magaddal az energiát: ADATA P20000D powerbank teszt

2017. november 04., szombat
Kiegészítő teszt

Ezeket olvastad már?

Pofás kalandor: X-Lite X551 GT ADVENTURE bukósisak tartósteszt

2018. január 14., vasárnap

A plexivel felszerelt, vagyis túrázásra is alkalmas sildes bukósisakok igen népszerűek manapság. Az X-Lite X551 modelljét alaposan kipróbáltuk.

Elolvasom »
Kiegészítő teszt

Senki földje: Harley-Davidson Street Rod (2017) teszt

2018. január 10., szerda

A Harley-Davidson Street Rod a márka többi modelljéhez képest pofátlanul olcsón kelleti magát. De vajon elég ez az üdvösséghez?

Elolvasom »
Made in India

Lucifer maga: Aprilia RSV4 RF olvasói teszt

2018. január 04., csütörtök

A V4-es superbike kategóriában az Aprilia messze megelőzte versenytársait. A különleges RSV4 legvadabb, RF változatáról olvasónk számol be.

Elolvasom »
Új motor teszt

Különleges élmények: BMW K1200S Schwenker dönthető oldalkocsis motor teszt

2017. december 31., vasárnap

Magyar ember építette és olyan élményeket képes adni a BMW K1200S Schwenker oldalkocsis fogat, amely semmilyen más motorhoz nem is hasonlít.

Elolvasom »
Használt motor teszt

Hirdetés

Hirdetés