Mostantól nem csak a Honda hívők kiváltsága a szárnyas motor. Akinek az Aprilia RSV4 nem eléggé éles szerkezet úgy, ahogy kijött a gyárkapun, annak lesz lehetősége komoly pénzeket áldozni egy kis köszörülésre. A noalei gyár Factory Works részlege persze soha nem fukarkodott a technikával. Nekik köszönhető, hogy megvehető a 250 lóerős RSV4 R FW-GP, de az még egy jól menő svájci bankárnak is zsebbenyúlós tételnek számít.
Azoknak, akik szárnyakra mégsem csak a bontott csirke kapcsolatában vágynak, azért akad némi látóterük. Az RSV4 RF Factory Works superstock csomagja valószínűleg bárkinek elég lesz, akinek a pályázásra való igénytől menthetetlenül pezseg a vére. 215 lóerős pengeéles technika, ami olasz versenymérnökök keze alatt babusgatva született. És persze a lényeg: járnak hozzá szárnyacskák!
Az Aprilia a sajtóközleményeiben persze ragaszkodik az „aerodinamikai függelékek” kifejezéshez, de persze mind tudjuk, hogy miről beszélnek. A jellegzetes kinövéseket eredetileg az Aprilia Racing az Aprilia RS-GP MotoGP motor program részeként fejlesztette. Tehát minden boldog tulajdonos szívét melengetheti a gondolat, hogy eredeti versenyaerodinamikai elemek díszítik a motorját. Ez pedig annyira menő és egyedi, hogy már előre félek tőle, hogy mikor jelennek meg a házibarkács megoldású szárnyacskák a húsz éves Gixereken.
Az RSV4 SSTK1 készlet további elemei új dugók, hengerfej és persze az elmaradhatatlan Akrapovic rendszer. A lóerők mellett pedig jelentős súlycsökkentésről is gondoskodik a csomag. Új üzemanyagtartállyal, szénszálas és alumínium alkatrészekkel, lítium-ion akkumulátorral érhető el a 10 kilogrammnyi fogyás.
Cimkék:
Tanulmánymotorból gyártásra kész valósággá vált a Husqvarna 701 Vitpilen. Egy igazi europid egyhengeres pusztítógép lett, retró köntösben.
Elolvasom »Meglepetéssel készült a Moto Guzzi a terep szerelmeseinek. A V85 Enduro egy olyan tanulmánymotor, amely így, egy az egyben megvalósulhatna.
Elolvasom »A Honda hivatalosan is leleplezte a várva várt 2026-os CB1000F modellt. A japán gyártó nem csupán a nosztalgiára épít: a legendás CB750F stílusjegyeit a vadonatúj CB1000 Hornet modern technikájával ötvözték, létrehozva ezzel a "legkiegyensúlyozottabb roadstert".
Elolvasom »A Honda motorkerékpár-gyártó legújabb fejlesztése a V3-as motorblokk, amelyet a 2025-ös EICMA kiállításon mutattak be Milánóban. Ez a 900 cm³-es, vízhűtéses, 75 fokos szögben elhelyezett V3-as motor egyedi és innovatív megközelítést alkalmaz, ötvözve a kompakt kialakítást és a magas teljesítményt.
Elolvasom »A Premier sisakok az olasz precizitás és a motoros szenvedély ötvözete. Magyarországon pedig ez a bolt gondoskodik arról, hogy ezt a minőséget ne csak a magazinokban lássuk, hanem a saját fejünkön is érezzük.
Elolvasom »Ti kértétek a kínai motorokat, Indián letesztelte első körben a CFMOTO 800MT Exploret
Elolvasom »