A kevesebb néha több. Nem mondom, hogy Hondáéknál nem ismerik ezt a mondást, de hogy egyet nem értenek vele, az egészen biztos. Ugyanis nemrég még úgy tűnt, hogy a Yamaha fogja ellopni a Tokyo Motor Show-t, aztán a Honda úgy kiterítette szárnyait, hogy a szaksajtó nem győz beszámolni róla. Az egyik nagy durranásuk az új GoldWing volt, persze ez nem is csoda. Rengeteg rajongója van annak a minden földi jóval felszerelt csatahajónak széles e világon. A másik bemutatott dolog, ami elég nagyot ütött az a Neo Sports Café névre keresztelt tanulmánymotor, ami kevés cerkát hagyott félhatos állapotban. Ezeken kívül viszont számos újdonságot is bemutattak még. Az új Cub, a Monkey, a Riding Assist-e és az elektromos vonal mind olyan dolog, amire érdemes néhány szóban kitérni.
A Cub legendás darab. A 125-ös erőforrással a közepén egy igazi ingázó dzsungelharcos. A Honda elmondása szerint a formáit még az eredeti C100-as modelltől örökölte, ami nem semmi, hiszen azt 1958-ban dobták piacra. Az új modell friss technikai megoldásokat mutat fel, úgy mint az intelligens kulcsrendszeres indítást, vagy az elektronikusan felnyitható ülést.
Koncepcióként mutatták be ezt a Monkey változatot 125 köbcentiméteres, vízszintesen beépített egyhengeres blokkal. A megjelenése egy kicsit furcsa lehet, hiszen hasonlóan rövid maradt, de jóval magasabb lett a majmóca, de ez összességében elég jól áll neki. Emellett olyan megoldásokkal bővítették a kis harcost, mint hogy tárcsaféket kapott, rendes, fejre állított villát, és ledes fényszórót. Viszont a stílus maradt az eredeti “retrós”.
Az elmúlt héten megírtuk, hogy a Super Cub százmillimodik példánya elkészült, ami azért nem semmi történelmet foglal magába. Ezt persze Hondáék sem voltak restek megünnepelni, na és persze a világ orra alá dörgölni. Ezt a Super Cub 110-et kifejezetten a Tokyo Motor Show-ra készítették, hogy mintegy plecsni ott legyen velük, és emlékeztesse a világot, hogy hatvan éve az egyik legtartósabb közlekedési eszközt ők gyártják.
Valaki magyarázza meg nekem, hogy ezt hogyan magyarázták meg a Honda vezetőségének. Mennyire kellett fáradtnak lenni… nem, ennek rosszul kezdtem neki. Milyen típusú kábítószert kell ahhoz fogyasztani, hogy valaki komolyan felvesse a meetingen a terepcub ötletét? És ahhoz, hogy rábólintsanak? Nem baj, én személy szerint imádom ezt az eszementséget, szóval köszöntsük az egyik legjópofább darabot a standról.
Miközben a motorkerékpár gyártók egyre erősebb modelleket raknak le az asztalra, kétségbeesetten küzdenek azért, hogy valahogy életben is tartsák a vásárlókat, akik rendszerint túl kemény vasakra ülnek, és bőven túlbecsülik saját képességeiket és tudásukat a motorozás terén.
A hivatalos megfogalmazás szerint persze a motorosok lelki nyugalmát akarják fokozni, hogy ezáltal tegye biztonságosabbá és élvezetesebbé a motorozást. Na persze. A technológiát a robotika világában végzett kutatásaik során nyert tapasztalatokra alapozták. Ide most inkább egy videót rakok ki, az elég jól érzékelteti azt, hogy miről is van szó, milyen cucc lesz a Riding Assist-e – amennyiben széria gyártásba kerül..
Ma már nincs bemutató, motorshow, autószalon, nevezzük bárminek anélkül, hogy nagyon letisztult, nagyon károsanyag-kibocsájtástól mentes, nagyon futurisztikus dolgokat mutatnának be. A Honda sem kivétel a Tokyo Motor Shown. Volt nekik ez a nyolcadliteres PCX robogójuk, amiből nagyon sokat eladtak. Így gondolták, miért ne csinálnának belőle elektromos változatot? Az erőforrás a Honda saját fejlesztése, és tartalmazza a Honda Mobile Pack nevű, lecsatolható akkumulátort, hogy az egyszeri ingázó megérkezve a vállalat parkolójába, egy mozdulattal kivegye a robogóból és felvigye az irodájába, ahol a munkaidő végéig vígan feltöltődhet.
A teljesen elektromos változat talán még egy kicsit meredek, így átmeneti lehetőséget is biztosít a Honda egy hibrid modell képében. Mindkét kivitelt meg lehet venni a jövő évben, de egyelőre csak tőlünk keletre.
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »