Természetesen az egy-egy tíz fős csoport számára rendelkezésre álló háromnegyed óra és a szűkös fizikai lehetőségek – vagyis a kis terület – sem tették lehetővé egy “igazi” tréning lebonyolítását. Aki már jól kezelte a motorját, az gyakorolhatott egy kicsit – mert az soha nem árt -, aki pedig nem, az kapott egy kis tükröt maga elé, hogy miben is lehetne fejlődnie.
A kánikulai időjárás ellenére valamennyi résztvevőnk rendesen felöltözve, fegyelmezetten végezte a feladatokat – így ez a menüpont is biztonságosan, rendben és igen hasznosan zajlott le. Hogy egy falatnyi helyen is milyen jól lehet tréningezni, azt jól mutatja ez a miniatűr légifelvétel:
A vezetéstecnikai blokk gazdag képanyaga ide kattintva tekinthető meg.
Az eddigi programok már teljesen nettó időszükségletüket tekintve is kitettek vagy 3,5 – 4 órát, azonban még ezen felül is volt mit tenni a résztvevőknek. Először is mindenki kapott egy jó nagy tál sűrű és frissen, helyben főzött bográcsgulyást, hogy bírja a rengeteg motorozást. De egyéb lehetőségek is voltak.
A kiállítóként megjelent Motoflywear nem csak szemüvegtesztelést biztosított, hanem akár komplett szemvizsgálatot is!
Egyrészt a tesztmotorokat biztosító márkák képviselői egész nap rendelkezésre álltak, bármilyen kérdés vagy érdeklődés merült fel. Volt, aki a gyorsan betelő regisztráció miatt lecsúszott egy nagyon áhított tesztmotorról, de a szünetekben legalább felült több számára izgalmas gépre is – közben pedig a kereskedők segítettek neki.
A Motoglobe Day egész napja alatt kint volt a Motoflywear motoros szemüvegek forgalmazója is, aki nem csupán tesztelési lehetőséget biztosított, hanem egészen komoly mobil szemvizsgáló mikrobuszuk segítségével akár teljes, műszeres látástesztet is végeztek.
Indulás előtt mindig volt tíz perc összeismerkedni a motorokkal, amiben a márkák képviselői készségesen segítettek
A Cribmoto szervizcsapata pedig bárkinek segített, akinek erre támadt igénye. Mert persze akadt, akinek a versenypályás körözés vagy a vezetéstechnikai gyakorlás alatt fogyott el nullára a fékbetétje – de gumivásárlási tanácsadás-, sőt gumivásárlás is történt.
Hiába volt kánikula, mindenki teljes védőfelszerelésben gyakorlatozott – ahogy az a BMW Motorrad Vezetéstechnikai Tréningen megszokott
Az egész nap zárásaként pedig az eseményt támogató Aegon Motor Casco jóvoltából kisorsoltunk a résztvevők között egy igen értékes Shoei Raid bukósisakot is. A szerencsés motorosunk messziről érkezett, így a sorsoláson már nem vehette át személyesen bukóját – de természetesen megoldottuk, hogy eljuttassuk el hozzá azt!
A Motoglobe Day néhány életképe ebben a galériában található.
Valószínűleg kevesen tudjátok, de a 2017-es év folyamán az olasz piacon is éles üzembe állt a motoglobe.eu portál és alkalmazás. Az ottani közösség létszáma ugyan még elmarad a hazaitól, aktivitásuk azonban meglepően nagy. Hiába, más arrafelé a motoros élet – na nem mintha nekünk nagy okunk lenne a panaszra.
Szeptember 16-án már Olaszországban is sor került az első általunk szervezett összejövetelre: a San Mauro Mare-ban levő Pista Minimoto pályán lezajlott a Motoglobe Night. A program teljesen más volt, mint nálunk: a résztvevők alapvetően egy éjszakai mulatságra, vagyis egy minimotoros tréningre jelentkeztek.
Alapos felkészítést kaptak az apró gépek kezeléséből, de a pályaismeretből is kiképezték őket a trénerek. Mi több, akinek nem volt, az megfelelő védőfelszerelést is kapott. Aztán jött a gyakorlás, végezetül egy időmérő edzés után éles versenyben mérették meg frissen szerzett minimotoros tudásukat a résztvevők.
A Motoglobe Night fotói itt lapozgathatók végig.
A szezon véget ért, mi pedig már 2018-ra tekintünk előre: szeretnénk hasonlóan színvonalas és hasznos eseményekkel, tesztelési lehetőségekkel és túrákkal szolgálni a motoglobe.eu és az Onroad.hu közösségének. Lesz Onroad.hu 48h teljesítménytúra, Aegon motoRun túraverseny, remélhetőleg nem csak egy Motoglobe Day – és egyebek is. Tartsatok velünk jövőre is!
Cimkék:
Peres László neve örökre beíródott a járműgyártás nagykönyvébe: hozzá fűződik a BMW R80 G/S létrejötte. Érdemes megismerni őt videóriportunkból!
Elolvasom »A Yamaha megrengette a világot az MT sorozattal. A legvadabb gép továbbfejlesztése, az MT-10 SP pedig elérte a sötétség legmélyebb bugyrát.
Elolvasom »A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »