Még nincs egy éve – sőt, már idén történt -, hogy a Honda bemutatott egy önmagától egyensúlyozó motort. A motor maga nem is volt új, viszont a beleépített vezetéssegítő rendszer (Riding Assist – ez is lett a tanulmány neve) annál inkább. Röviden összefoglalva: ez nem a szokásos giroszkópos módszerrel balanszírozta a donorként szolgáló NC-t, hanem a villaszög változtatása mellett a kormánnyal dolgozva ugyanazt csinálta, amit a lassú motorozásban jártas pilóták is. Mostanra pedig elkészült a koncepció következő lépcsőfoka: íme a Riding Assist-e, amely minden ízében a jövőbe mutat.
Az e hó végén esedékes Tokyo Motor Show lesz a hivatalos bemutató színhelye. Ennek megfelelően a nyilvánosságra hozott képekhez viszonylag kevés magyarázatot csatoltak. A korábbi tanulmány járműből vélhetően változtatás nélkül tartották meg az egyensúlyozó rendszert – azt a korábbi cikkünkben levő videón tökéletesen láthatod működés közben is. A jármű formaterve mellett azonban gyökerestől lecserélték az egész hajtást is. Az alapvető sziluett ugyan még emlékeztet az NC-re, de a beltartalom már cseppet sem.
Eltűnt ugyanis a belsőégésű erőforrás. Mint a névben levő kis “e” betű is mutatja, a hajtáslánc teljesen elektromos. Ennek paramétereiről ugyan az égvilágon semmit nem tudunk, de a motor külső dimenzióit tekintve ígéretesnek tűnik. Mivel egy komoly méretű gépről van szó, remélhetően ennek megfelelő hatótáv és menetteljesítmények is járnak majd mellé.
Lesz vajon többé-kevésbé hasonló modell a közeljövőben a Honda palettáján? Remélhetjük, hogy igen – a normálisan használható elektromos motorok kínálata egyre szélesedik, így logikus lépés lenne a Nagy H részéről, ha beszállna a meccsbe. Főleg egy ilyen forradalmi technológiájú holmival, mint a Riding Assist-e.
Aztán persze azt sem zárhatjuk ki, hogy a Tokió után nem sokkal megrendezendő EICMA keretein belül bemutatkozó új GoldWing már magában hordozza az egyensúlyozó technológiát. Hiszen a Honda elemi érdeke, hogy nagyot robbantson a presztízs kategóriában – és ezzel azért lehetne! (Privát véleményem, hogy nagyon furcsállnám, ha a GoldWinggel kapcsolatban nem hagytak volna valamilyen nagy durranást a sok “kiszivárgott” információ és kép mellett…)
Cimkék:
A Honda felélesztette a legendás Transalp típust is. Soros motorral készül, mint az Afrrica Twin - de vajon hogy sikerült?
Elolvasom »Régóta várjuk a Benelli középkategóriás új túraenduroit. Lássuk végre, mennyire felel meg a várakozásoknak a TRK 702 párosa!
Elolvasom »Méghogy 1000 köbcenti alatt nincs élet? 1000 kilométert tettünk meg egy 125-ös kismotorral, és még nézelődésre is futotta közben!
Elolvasom »Nemrég mutattuk be a magyar Serpentize motoros ruha márkát. A kínálatból talpig feketébe öltözve kezdtünk tartóstesztbe.
Elolvasom »